Politiebericht De Kempen

Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht De Kempen 1-10-2001
4e Persbericht 1 oktober 2001

Persbericht afdeling De Kempen:

De Kempen: Buurtbrigadiers zorgen voor meer blauw op straat De Politie Brabant Zuid-Oost introduceert dit jaar in diverse politie-afdelingen de buurtbrigadiers. Ook binnen de afdeling De Kempen gaan op 6 oktober a.s. zes buurtbrigadiers zorgen voor een toenemende zichtbaarheid en aanspreekbaarheid van de politie op straat.

Buurtbrigadiers zijn fulltime politiemensen die volledig vrijgemaakt zijn voor het werken in een bepaalde wijk. Ze hebben ieder hun eigen zorggebied. Voor De Kempen zijn deze gebieden opgesplitst in de vier Kempengemeenten: Bladel, Bergeijk, Eersel en Reusel - De Mierden. De buurtbrigadiers richten zich primair op de handhaving van de openbare orde, het verhogen van het veiligheidsgevoel in de wijk en het verbeteren van de leefbaarheid. Zij zijn vooral uitvoerend bezig op straat en op deze manier makkelijk aanspreekbaar voor de wijkbewoners.

Binnen de afdeling De Kempen zullen de volgende buurtbrigadiers zorgen voor meer blauw op straat:

Bladel:

Ad van Dorst