Sabena zet activiteiten voort

Bron: Sabena
Sabena

Brussel, October 01, 2001

Sabena zet haar activiteiten verder na de aankondiging van Swissair Group vandaag

De Sabenadirectie besliste de activiteiten verder te zetten, ondanks de mededeling van Swissair vanavond. Elke medewerker werd gevraagd om, zoals normaal, op een professionele manier verder te werken.

Het referendum over het sociale plan ter uitvoering van het Business Plan loopt zoals voorzien tot morgen. De resultaten worden verwacht op woensdag, 3 oktober 2001. Meer dan ooit wordt het personeel uitgenodigd haar mening te geven over de uitvoering van het Business Plan, met inbegrip van het sociale luik.

De Belgische aandeelhouders onderzoeken mogelijkheden om deze moeilijke situatie financieel door te komen. Sabena's Raad van Bestuur vergadert binnen de volgende 48 uur.

Christoph Müller, President en CEO, verklaarde: 'Deze aankondiging veroorzaakt bijkomende moeilijkheden voor Sabena. Ik roep alle betrokkenen op hun zin voor verantwoordelijkheid te gebruiken : werknemers, piloten, reisagenten, klanten, leveranciers, financiële instellingen,...’

Wilfried Remans · tel: +32.2.723.83.73 · fax: +32.2.723.83.99 · (wilfred.remans@sabena.be) · gsm: +0475.49.13.32 · Sabena House Box 38 · Brussels Airport · B-1930 Zaventem