Bijdrage PvdA aan wetgevingsoverleg BIBOP

Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

Den Haag, 1 oktober 2001

BIJDRAGE VAN DESIRÉE DUIJKERS (PvdA) AAN HET WETGEVINGSOVERLEG BIBOB (26 883 VOORSTEL VAN WET BEVORDERING INTEGRITEITSBEOORDELINGEN DOOR HET OPENBAAR BESTUUR)

Inleiding

De basis voor deze volledig nieuw wet is gelegen in de bevindingen van de Parlementaire Enquêtecommissie Opsporingsmethoden (Commissie-van Traa). Deze commissie constateerde dat er behoefte was aan bestuursrechterlijke instrumenten waarmee de overheid zich kan beschermen tegen betrokkenheid bij criminele activiteiten. De Commissie heeft de aanbeveling gedaan om een wettelijke regeling te treffen voor het gebruik van criminele informatie ten behoeve van bestuurlijke rechtshandhaving.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen