Politieberichten Limburg-Zuid: district Sitard

Datum nieuwsfeit: 01-10-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-10-2001 Politieberichten district Sitard (HP 14.05) Maandag 1 oktober 2001

Geleen, woninginbraak:
In de nacht van zaterdag op zondag heeft een inbraak plaatsgevonden in een woning aan de Elisabethstraat in Geleen. De inbraak werd zondag 30 september 2001 in de late morgenuren ontdekt. De bewoners bemerkten dat in de nachtelijke uren in de woning ongewenst bezoek was geweest. De inbreker had zich de toegang verschaft na het forceren van een achterdeur. De gehele benedenverdieping werd doorzocht waarbij een radio-cassetterecorder ontvreemd werd alsmede een potje met daarin ongeveer fl. 30,- aan kleingeld. De bewoners hebben van de inbraak aangifte gedaan.

Sittard, bedrijfsinbraak:
In het voorbije weekeinde heeft een inbraak plaatsgevonden in een bedrijf gevestigd aan de Nusterweg te Sittard. De inbraak werd zondagavond 30 september 2001 ontdekt door een medewerker van een beveiligingsbedrijf. Deze trof een kapotgeslagen raam aan bij het bedrijf. Bleek dat door handreiking uit het bedrijf een computer en een digitale camera waren ontvreemd. Namens het bedrijf is van de diefstal aangifte gedaan.

Sittard, inbraak in sport- en congrescentrum:
Maandagmorgen 1 oktober 2001 heeft een inbraak plaatsgevonden in het sport- en congres gelegen aan de Sportcentrumlaan te Sittard. De inbreker forceerde aan de achterzijde van het gebouw een deur waardoor hij zich de toegang tot het gebouw verschafte. In de ruimte van een trainings- en opleidingscentrum werden diverse kasten en laden doorzocht. Of er daadwerkelijk iets weggenomen werd is nog niet bekend. De inbraak werd ontdekt omdat omstreeks 03.10 uur een alarm van de beveiligingsinstallatie inwerking trad. Er werden door de politie in het gebouw geen inbrekers meer aangetroffen.