Landelijke vrijwilligerscampagne voor Buro Slachtofferhulp

Datum nieuwsfeit: 01-10-2001

SLACHTOFFERHULP NEDERLAND

Mr Pieter van Vollenhoven presenteert vrijwilligerscampagne

Mr Pieter van Vollenhoven, voorzitter van het Fonds Slachtofferhulp, heeft afgelopen zaterdag de eerste landelijke vrijwilligerscampagne voor Buro Slachtofferhulp gepresenteerd . De campagne zal gaan lopen van 1 oktober tot en met 20 oktober 2001. Met de campagne hoopt Slachtofferhulp Nederland 500 nieuwe vrijwilligers te werven. Momenteel werken er 1500 vrijwilligers op de 75 Buro's Slachtofferhulp. Door de krapte op de arbeidsmarkt, concurrentie van andere vrije tijdsbestedingen en de toenemende complexiteit van het werk zijn de nieuwe vrijwilligers zeer gewenst. Diverse media zullen worden ingezet: advertenties in regionale dagbladen, billboarding, en spotjes op regionale en lokale radiostations. Pay-off van de campagne is Slachtofferhulp zit in je. Vrijwilligers van Buro Slachtofferhulp helpen slachtoffers van een misdrijf of verkeersongeluk.
Zij bieden praktische, juridische en emotionele steun. Zij helpen bijvoorbeeld bij het krijgen van schadevergoedingen, assisteren bij het invullen van formulieren, geven voorlichting over het juridische proces en verwijzen indien nodig door naar professionele hulpverlening of naar betrouwbare letselschade advocaten.
De nieuwe vrijwilligers van Buro Slachtofferhulp worden door Slachtofferhulp Nederland voorbereid op het werk. Zij volgen een training en worden bij het uitoefenen van hun functie intensief begeleid door betaalde medewerkers. Ook bestaan er mogelijkheden tot het volgen van aanvullende trainingen. Vrijwilligers dienen een aantal uren per week (ook overdag) beschikbaar te zijn.
Tijdens de campagneperiode kunnen geïnteresseerden informatie aanvragen op een landelijk telefoonnummer of op de website www.slachtofferhulp.nl. Vrijwilligers die zich nu al willen aanmelden kunnen bellen met het Buro Slachtofferhulp in hun eigen regio. Jaarlijks helpt Slachtofferhulp Nederland meer dan 90.000 slachtoffers van een misdrijf of verkeersongeluk. Zij waarderen het werk van de vrijwilligers goed. Zij geven een rapportcijfer 7,7. De Campagne wordt mogelijk gemaakt door founders en vrienden van het Fonds Slachtofferhulp, en vele particuliere donateurs.

Een foto van deze presentatie van Mr Pieter van Vollenhoven is verkrijgbaar bij ANP Fotonet.

09 sep 01 23:15