Tech Data gaat in heel Europa Western Digital verkopen

01-10-2001

Tech Data Europe en Western Digital

Munchen, 1 oktober 2001:
Tech Data Europe en Western Digital, een vooraanstaand bedrijf op het gebied van persoonlijke opslag, hebben vandaag bekend gemaakt dat zij een langetermijnovereenkomst hebben gesloten. De overeenkomst houdt in dat Tech Data haar vertegenwoordiging van merkproducten van Western Digital gaat uitbreiden op alle Pan-Europese markten. Tech Data Corp., het moederbedrijf van Tech Data Europe, vertegenwoordigt Western Digital momenteel in Noord- en Zuid-Amerika.

De overeenkomst voorziet in het vergroten van de beschikbaarheid van de IDE diskdrives van Western Digital voor systeembouwers en OEM's over geheel Europa en in een uitbreiding van de keuzemogelijkheden en de kwaliteit waarover alle klanten van Tech Data kunnen beschikken.

Klaus Schlichtherle, General Manager PC Components van Tech Data Europe: Western Digital is een gerespecteerd en gerenommeerd bedrijf op de opslagmarkt en wij zijn erg blij met deze pan-Europese overeenkomst met het bedrijf. De overeenkomst brengt onze klanten direct profijt, omdat er meer keuzemogelijkheden komen wat betreft de producten van Tech Data Europe en een nog betere service geboden wordt aan systeemintegrators die het merk Western Digital zien als een merk dat topkwaliteit en uitstekende prestaties levert.

Namens Western Digital gaf Klaas de Vos, Vice President en General Manager EMEA, het volgende commentaar, Tech Data is als pan-Europese partner de perfecte keus. De afgelopen zeven jaar heeft Tech Data steeds gepresteerd als een van de topdistributeurs in de VS en deze samenwerking verzekert een consistente, uitgebreide vertegenwoordiging van Western Digital producten op de belangrijkste wereldmarkten. Wij weten dat Tech Data een vooraanstaande positie inneemt op het gebied van e-commerce en dat het de onbetwiste leider is als het gaat om de levering van kwaliteitsdiensten aan resellers. De Europese distributieovereenkomst met Tech Data Europe wordt beheerd door de pan-Europese PC Components divisie, die een scala van essentiÎle productcomponenten aan systeembouwers levert. Ook detailhandelaars zullen profijt van de overeenkomst hebben, want naast de harddrives voor systeembouwers levert Western Digital een assortiment opslagproducten die speciaal bestemd zijn voor de verkoop via de detailhandel.

De toevoeging van Western Digital aan de portefeuille van de pan-Europese PC Components divisie betekent een belangrijke stap in de ontwikkeling van de strategie van Tech Data, aldus Dan Ahlstedt, EMEA Vice President Marketing van Tech Data. Western Digital is een gerenommeerd bedrijf in de IT-branche en een zeer belangrijke speler op de opslagmarkt. Wij hopen dat we de succesvolle samenwerking tussen onze bedrijven in de VS kunnen evenaren en de belangrijkste leverancier van diskdrives voor de Europese zakelijke markt kunnen worden.

About Tech Data
Tech Data Corporation (NASDAQ/NMS: TECD), founded in 1974, is the world`s second largest technology products provider of IT products, logistics management and other value-added services. The Fortune 500 company and its subsidiaries serve more than 100,000 technology resellers in the United States, Canada, the Caribbean, Latin America, Europe and the Middle East. Tech Datas extensive service offering includes pre- and post-sales training and technical support, financing options, configuration and assembly services as well as a full range of award-winning electronic commerce solutions. The company generated sales of $20,4 billion for its most recent fiscal year, which ended January 31, 2001.

Press contact: Tech Data Nederland bv
John Verhoek