Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuwe reisdocumenten gemeente Den Helder

Datum nieuwsfeit: 01-10-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Den Helder

NIEUWE REISDOCUMENTEN:

betreft: per 1 oktober andere richtlijnen week: week 37

Vanaf 1 oktober worden de nieuwe reisdocumenten ingevoerd. Om de invoering zo soepel mogelijk te laten verlopen heeft de minister besloten dat de eerste week van oktober een week van "windstilte" zal zijn. Aanvragen van nieuwe reisdocumenten die in deze eerste werkweek (van 1 t/m 5 oktober) worden gedaan, mogen en kunnen pas vanaf maandag 8 oktober worden uitgereikt. Een spoedprocedure is in deze eerste week ook niet mogelijk.

Gewijzigde openingstijden Burgerzaken

De nieuwe reisdocumenten worden om beveiligingsredenen centraal door Enschedé/Sdu gemaakt en van persoonsgegevens voorzien. De minister heeft hiervoor gekozen omdat de apparatuur te duur is om bij iedere gemeente neer te zetten. Daarom kunnen wij u geen klaar-terwijl-u-wacht-service meer bieden. Het blijft wel zo dat u de documenten gewoon aan de balie van Burgerzaken in het stadhuis kunt aanvragen. Wij sturen die aanvragen dagelijks elektronisch door naar Enschedé/Sdu via een beveiligd netwerk. Het duurt drie werkdagen voordat het aangevraagde document bij ons wordt afgeleverd. In totaal duurt het bij een normale paspoortaanvraagprocedure dus vijf werkdagen voordat u het u het kunt afhalen aan de balie.

Omdat u door de wijzigingen vanaf 1 oktober voortaan twee keer naar het stadhuis moet komen en voor de bijschrijving van uw kinderen op uw paspoort ook de kinderen moet meenemen, passen wij de openingstijden van de afdeling Burgerzaken aan. Hierdoor kunt u eventueel ook buiten de gewone schooluren om met uw kinderen een reisdocument aanvragen of de bijschrijving van uw kinderen in uw paspoort te regelen. De openingstijden zijn vanaf 1 oktober als volgt: Maandag t/m Vrijdag 08.00 uur tot 14.00 uur Donderdag 08.00 uur tot 19.30 uur

Meer informatie Voor informatie kunt u natuurlijk altijd met ons bellen: afdeling Burgerzaken 0223 - 671 665. Daarnaast is er een speciale website waarop u alle informatie over het nieuwe reisdocument kunt vinden: www.paspoortinformatie.nl. De website bevat achtergrondinformatie en bevat via www.overheid.nl links naar de websites van de gemeente en via www.minbuza.nl links naar de diverse Nederlandse vertegenwoordigingen in het buitenland. Ook het ministerie heeft een website: www.bprbzk.nl (klik op "NGR" en op "nieuws") met beperkte informatie.

laaste verandering: september 13, 2001

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie