Nieuwe benoemingen binnen senior management van Compaq

Datum nieuwsfeit: 01-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht

Nieuwe benoemingen binnen senior management van Compaq

Rob Walker Vice President, Global Sales Operations; Kasper Rorsted vice president en general manager EMEA

Gouda, 1 oktober 2001 - Compaq Computer Corporation heeft Rob Walker, tot op heden vice president en chief executive officer voor de regio's Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA), benoemd tot senior vice president Global Sales Operations. Het bedrijf heeft verder Kasper Rorsted benoemd tot vice president en general manager voor EMEA.

Walker is per direct verantwoordelijk voor alle operationele en financiële aspecten van de wereldwijde verkooporganisatie van Compaq, waaronder multinational accounts, de markt voor kleine en middelgrote bedrijven en strategische allianties. In deze nieuwe functie rapporteert hij aan Peter Blackmore, executive vice president, Sales and Services.

Rorsted zal de strategische richting aangeven, alsmede de groei en winstgevendheid stimuleren van Compaq's activiteiten in EMEA. Rorsted was voorheen vice president en general manager van Compaqs Enterprise Business Group in EMEA waarbij hij verantwoordelijk was voor de 'double digit' groei van deze groep in 2000.

"Door Rob toe te voegen aan ons senior management team krijgen we enorme mogelijkheden om door te gaan met het in snel tempo realiseren van onze bedrijfsdoelstellingen, waarbij we verzekerd zijn van meer verkoopproductiviteit en concurrentievermogen voor klanten binnen onze gehele wereldwijde operatie," zegt Peter Blackmore, executive vice president Sales en Services. "En we zijn net zo content met Kasper, een manager die zich duidelijk heeft bewezen. Hij heeft de strategische rol om onze verplichtingen aan onze klanten waar te maken, binnen een breed en zeer belangrijk deel van onze wereldwijde business."

Over Compaq
Compaq Computer Corporation ('Compaq') is opgericht in 1982 en is een van 's werelds marktleiders op het gebied van enterprise-technologie en -oplossingen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert hardware, software, oplossingen en diensten, waaronder toonaangevende enterprise opslag- en ICT-oplossingen, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen en communicatieproducten, alsmede draagbare en desktop personal computers die in meer dan 200 landen worden verkocht.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO ARE TRADEMARKS OF COMPAQ INFORMATION TECHNOLOGIES GROUP, L.P. THIS NEWS RELEASE CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS THAT INVOLVE RISKS, UNCERTAINTIES AND ASSUMPTIONS. ALL STATEMENTS OTHER THAN STATEMENTS OF HISTORICAL FACT ARE STATEMENTS THAT COULD BE DEEMED FORWARD-LOOKING STATEMENTS. RISKS, UNCERTAINTIES AND ASSUMPTIONS INCLUDE THE POSSIBILITY THAT THE HEWLETT-PACKARD/COMPAQ MERGER DOES NOT CLOSE OR THAT THE COMPANIES MAY BE REQUIRED TO MODIFY ASPECTS OF THE TRANSACTION TO ACHIEVE REGULATORY APPROVAL OR THAT PRIOR TO THE CLOSING OF THE PROPOSED MERGER, THE BUSINESSES OF THE COMPANIES SUFFER DUE TO UNCERTAINTY; THE MARKET FOR THE SALE OF CERTAIN PRODUCTS AND SERVICES MAY NOT DEVELOP AS EXPECTED; THAT DEVELOPMENT OF THESE PRODUCTS AND SERVICES MAY NOT PROCEED AS PLANNED; THAT COMPAQ AND HEWLETT-PACKARD ARE UNABLE TO TRANSITION CUSTOMERS, SUCCESSFULLY EXECUTE THEIR INTEGRATION STRATEGIES, OR ACHIEVE PLANNED SYNERGIES; OTHER RISKS THAT ARE DESCRIBED FROM TIME TO TIME IN COMPAQ AND HEWLETT- PACKARD'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION REPORTS; AND OTHER RISKS THAT ARE DESCRIBED FROM TIME TO TIME IN COMPAQ'S AND HP'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION REPORTS (INCLUDING BUT NOT LIMITED TO COMPAQ'S ANNUAL REPORT ON FORM 10-K FOR THE YEAR ENDED DECEMBER 31, 2000, HP'S ANNUAL REPORT ON FORM 10-K FOR THE YEAR ENDED OCTOBER 31, 2000, AND SUBSEQUENTLY FILED REPORTS). IF ANY OF THESE RISKS OR UNCERTAINTIES MATERIALIZES OR ANY OF THESE ASSUMPTIONS PROVES INCORRECT, COMPAQ'S RESULTS COULD DIFFER MATERIALLY FROM COMPAQ'S EXPECTATIONS IN THESE STATEMENTS. COMPAQ ASSUMES NO OBLIGATION AND DOES NOT INTEND TO UPDATE THESE FORWARD-LOOKING STATEMENTS.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)