Omzetgroei en winst tweede kwartaal Enterasys Networks

Datum nieuwsfeit: 01-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Enterasys Networks realiseert omzetgroei en verbetert winstgevendheid in tweede kwartaal 2002

Omzet $240 miljoen; jaarlijkse pro forma nettowinstgroei 126%

Woerden, 1 oktober 2001 - De financiële resultaten voor het tweede kwartaal van het boekjaar 2002 van Enterasys Networks, Inc. (NYSE: ETS) overtreffen de voorspellingen van Wall Street. Het bedrijf realiseerde in het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2002 een omzet van $240 miljoen, een toename van 26% in vergelijking met hetzelfde kwartaal van fiscaal jaar 2001. De pro forma winst per aandeel groeide tot $0,11. In het tweede kwartaal van 2001 was dit $0,05.

"Zeker gezien de uitdagende economische omstandigheden zijn we tevreden over deze resultaten", zegt Henry Fiallo, CEO en Chairman van Enterasys Networks. "Door ons aanbod volledig te richten op de zakelijke markt en onze grote groep klanten, en door ons te concentreren op onze oplossingen en een hoogwaardig verkoopmodel hebben we bovengemiddeld gepresteerd."

De pro forma brutomarge bleef stabiel op 50% en de winst voor belasting groeide met $2,5 miljoen tot $33,5 miljoen in het tweede kwartaal van het fiscaal jaar 2002. Enkele hoogtepunten van Enterasys in dit kwartaal waren de volgende.

- Dell'Oro benoemt Enterasys voor het tiende achtereenvolgende kwartaal tot de snelste groeier in de modulaire Layer 3-markt. Daarmee is Enterasys marktleider in een markt met een verwachte waarde van $8,2 miljard in 2004.
- Omzettoename van 19% voor beveiligings- en mobiliteitsoplossingen van $26 miljoen in het eerste kwartaal van fiscaal jaar 2002 tot $31 miljoen in het tweede kwartaal van dat boekjaar.

- Nieuwe klanten, waaronder GE Aircraft Engines, Ernst & Young, Compaq, Toshiba, First USA, NEC (Australië), Seagate en andere.
- Een groei van 15% van de verkoop via distributiepartners.
- Internationale consultancyorganisatie Deloitte Consulting neemt deel aan het Enterasys Partner-programma als wereldwijde Elite Partner.
- Versterking van het productaanbod met het R2 54MB draadloze platform; Dragon 5.0, een nieuwe generatie IDS-producten; een nieuwe reeks VPN Gateways, waaronder ANG-1100-series; Layer- 3 Vertical Horizon-switching-reeks.

- Enterasys Networks is vanaf 6 augustus 2001 onafhankelijk en beursgenoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE) onder het ETS-symbool.

Aprisma Management Technologies is een toonaangevende leverancier van schaalbare servicegarantiesoftware. De SPECTRUM-suite van geïntegreerde applicaties biedt service-level-intelligentie voor netwerken, systemen, applicaties en beveiligingsinfrastructuren ongeacht de leverancier. Dit onderdeel van Enterasys zal aan het eind van 2001 verzelfstandigen. In het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2002 realiseerde Aprisma een omzet van $18,4 miljoen; in hetzelfde kwartaal van het fiscaal jaar 2001 bedroeg de omzet $17,3 miljoen. De brutomarge in het tweede kwartaal was 75%; in hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar was dit 67%. De pro forma winst voor inkomstenbelasting bedroeg $0,4 miljoen; deze was in het vorige kwartaal $1,4 miljoen en in het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2001 werd een verlies voor inkomstenbelasting van $2,7 miljoen geboekt. De resultaten van Aprisma zijn in de financiële resultaten van Enterasys opgenomen.

Enkele hoogtepunten voor Aprisma Management Technologies.
- Nieuwe klanten als Daiwa Securities, Ministerie van Defensie, Telefonica Spain en Comcast, Ciba Geigy, The National Education Association, Everest Broadband en andere

- Extra activiteiten bij bestaande klanten, waaronder Volvo, Qwest, Global One, AT&T Broadband, Boeing North America, Compaq Canada, Bed, Bath and Beyond, MCI, Lucent en andere.

- In het tweede kwartaal van het boekjaar 2002 voegde Aprisma diverse technologiepatenten toe aan haar portfolio. In de Verenigde Staten heeft het bedrijf nu 88 patenten en wereldwijd meer dan 100 patenten op haar naam staan.

- IDC publiceerde dit kwartaal een studie die zij gehouden heeft onder 17 van de grootste Enterprise & Service Provider klanten van Aprisma. Uit dit onderzoek bleek dat bij een gemiddelde investering van $2,4 miljoen over 3 jaar, in de Spectrum Service Assurance produkten, de ROI voor deze klanten 970% bedraagt.

- Introductie technologiepartnerinitiatieven op het gebied van nieuwe hardware- en software.

- Aprisma Management Technologies start de procedure voor een zelfstandige beursnotering.

De pro forma financiële resultaten van Enterasys zijn exclusief de resultaten van Riverstone Networks, dat op 6 augustus 2001 verzelfstandigde. Ook de resultaten vóór de beëindiging van de activiteiten van GNTS van in totaal $54 miljoen zijn niet in de resultaten opgenomen.

Enterasys Networks
Enterasys Networks (NYSE: ETS) is een nieuw type onderneming dat een eenduidige marktfocus combineert met een krachtige technologische achtergrond voor de levering van communicatie-infrastructuren aan grote ondernemingen. De netwerkhardware en -software van Enterasys bieden vernieuwende beveiliging, beschikbaarheid en mobiele oplossingen die voorzien in de behoeften van Global 2000-ondernemingen. Deze oplossingen worden gecombineerd met hoogwaardige diensten en ondersteuning. Enterasys is gevestigd in Woerden en heeft haar hoofdkantoor in Rochester, New Hampshire (VS). Het bedrijf werd door CIO Magazine betiteld als 'Company to Watch in 2001'. Voor meer informatie: www.enterasys.com.

Voor meer persinformatie:
Enterasys Networks
Steven Jacobs
Telefoon: 0348 - 486 777
E-mail: (steven.jacobs@enterasys.com)

Lammers van Toorenburg PR
Claire Westerhof / Julia Vonno
Telefoon 030 - 656 50 70
E-mail: (claire@lvtpr.nl) / (julia@lvtpr.nl)