Dicobel doet filiaal PG Holdings van de hand

Euronext Brussels

Persberichten - 01/10/2001

Dicobel doet filiaal PG Holdings van de hand

Dicobel, filiaal van DIeteren (70%) en Cobepa (30%), kondigt de effectieve overdracht aan van zijn meerderheidsaandeel in het Zuid-Afrikaanse glasbedrijf PG Holdings aan zijn partners in Zuid-Afrika.

Deze overdracht, tot stand gekomen na goedkeuring van de Zuid-Afrikaanse autoriteiten, is gepaard gegaan met een betaling in cash van EUR 47 miljoen en zal een meerwaarde van EUR 8 miljoen genereren in de geconsolideerde jaarrekening van Dicobel. PG Holdings is sinds 1 juli 2001 niet meer opgenomen in de consolidatiestructuur van de groep Dicobel.

De cessie van deze industriële activiteit onderstreept het streven van Dicobel om zich te concentreren op de activiteiten herstelling en vervanging van autoruiten van de groep Belron (Carglass / Autoglass) en past ook perfect in de strategie van de groep D'Ieteren om zijn middelen en inspanningen in te zetten voor zijn dienstverleningsactiviteiten.

Voor meer informatie : Christophe Delacroix, Directeur DIeteren Participaties
Tel. : 00 32 2 536.54.64 e-mail : (christophe.delacroix@dieteren.be)

Bron: D'Ieteren
Provider: Euronext Brussels