Kamer van Koophandel Drenthe blijft in Meppel

Datum nieuwsfeit: 02-10-2001
Bron: Kamer van Koophandel Meppel
Kamer van Koophandel Meppel

Kamer van Koophandel blijft in Meppel (02-10-01)

Bestuur wil niet langer wachten

MEPPEL, 2 oktober - Het kantoor van de Drentse kamer van koophandel blijft in Meppel. Daartoe heeft het algemeen bestuur van de kamer gisteravond in een bijzondere vergadering besloten. De belangrijkste reden voor het besluit zijn de vertraging van de bouwplannen in het stationsgebied van Hoogeveen. Door de slepende bezwaarprocedures die tegen gemeente en provincie zijn aangespannen, zou het te lang duren voor met de bouw kan worden begonnen. De bezwaarmakers hebben zich nu tot de Raad van State gewend. Het algemeen bestuur van de kamer had in april al aangekondigd dat dit de aanleiding zou zijn voor een serieuze heroverweging.

In opdracht van de kamer van koophandel heeft ABC Bouwmanagement hierover een week geleden een rapport uitgebracht. Daarin worden verhuizen naar Hoogeveen en aanpassen van het huidige kantoor thans in 2001 beide als 'reële optie' voor de toekomstige huisvesting genoemd. Op basis hiervan heeft het algemeen bestuur besloten te stoppen met de bouwplannen in Hoogeveen.

Een tweede reden om van de geplande nieuwbouw af te zien, zijn de kosten. Tijdverlies door alle bezwaren maakt de zaak extra duur. Daarnaast zijn er nog twee nieuwe aspecten die aanpassen van het huidige kantoor financieel aantrekkelijker maken. Ten eerste maken steeds meer ondernemers gebruik van de internetdiensten die de kamer biedt, waardoor de locatie van een kantoor van minder belang wordt. Ten tweede is in goed overleg met Syntens besloten dat deze organisatie het pand gaat verlaten om zich zelfstandig elders te vestigen. Daarmee komt voor de kamer voldoende ruimte beschikbaar.

Het bestuur laat nu onderzoeken welke kosten de beoogde aanpassing van de huidige huisvesting met zich meebrengt. De kamer is daarnaast in constructief overleg met de gemeente Meppel om de parkeerproblemen rondom het gebouw op te lossen.

Voor nadere informatie: Piet Hoekstra, voorzitter of drs. Wim de Kleuver, directeur Kamer van Koophandel Drenthe, tel. (0522) 265600.