Politie Eindhoven zoekt getuigen dodelijk verkeersongeval

Datum nieuwsfeit: 02-10-2001
Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven e.o. 2-10-2001 3ePersberichtdinsdag2oktober2001

Politieberichten

Eindhoven: Politie zoekt getuigen van verkeersongeval met dodelijke afloop
Op de Zwaanstraat is dinsdagochtend rond 6.25 uur een 21-jarige bromfietser uit Eindhoven door een nog onbekende oorzaak ten val gekomen. De man klaagde over pijn in zijn borst en is overgebracht naar het Catharinaziekenhuis. Het slachtoffer is hier aan zijn verwondingen overleden. Het vermoeden bestaat dat bij het ongeluk een automobilist is betrokken die op dat moment een uitrit van een bedrijfsterrein heeft verlaten. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het ongeluk en verzoekt de mogelijk betrokken automobilist en eventu-ele andere getuigen om contact op te nemen via telefoonnummer 0900-8844.

Eindhoven: Aanranding
Dinsdagmiddag rond 14.45 uur is op de John F Kennedylaan een 17-jarige fietster uit Son door een onbekende man onzedelijk betast. Zij fietste daar richting Son. Gekomen op het viaduct met de Airbornelaan bemerkte ze dat een onbekende man haar voorbij fietste. Bij het passeren voelde ze dat de man haar onzedelijke betastte. Zij duwde hem weg, maar zag dat de man weer dicht tegen haar aan kwam fietsen. Vervolgens betastte de man haar opnieuw. Het meisje probeerde weg te fietsen, doch de man greep haar vast. Hierop sloeg het meisje naar de man en fietste snel weg. De verdachte is een man van ongeveer 18 - 19 jaar oud, lengte 1,75 m, slank postuur en kort zwart haar. Hij droeg een donkerkleurige korte jas.

Heeze: Horloges gestolen
Uit een winkel aan de Jan Deckersstraat zijn dinsdag rond 12.00 uur vier horloges gestolen met een totale waarde van ongeveer 2.000 gulden. Een man en een vrouw boden in de winkel een ring ter taxatie aan. In een onbewaakt moment werd een doosje met vier horloges weggenomen. Toen de klanten de winkel hadden verlaten werden de uurwerken vermist.

Nuenen: Auto gestolen
Vanaf de Meeuwenlaan is maandag tussen 17.30 en 22.30 uur een grijze Opel Corsa met het kenteken XB-46-JR gestolen. De auto werd dinsdagavond tegen een boom aangetroffen op de Brabantring. De bestuurder heeft het plaats van het ongeval verlaten.

Nuenen: Inbraak in een woning
Dinsdagmiddag tussen 13.00 en 17.00 uur is ingebroken in een woning op de Parallelweg. Er is een slot van de achterdeur geforceerd. Uit de woning verdween een telefoontoestel.

Oostelbeers: Bromfietscontrole
Op de Andreasstraat is dinsdagochtend tussen 7.00 en 10.00 uur een bromfietscontrole gehouden. Hierbij werden 42 bromfietsen gecontroleerd. 20 ontvingen een bekeuring waar-van: 7 x een te hoog vermogen, 1 x slechte remmen, 5 x een defecte uitlaat, 3 x het niet bij zich hebben van het verzekeringsbewijs, 2 x het niet bij zich hebben van het bromfietscertifi-caat en 2 x het niet dragen van een helm.

Beek en Donk: Aanrijding met gewonde
Dinsdagmorgen rond 9.10 uur raakte bij een aanrijding op het Heuvelplein een 51-jarige fietster uit Beek en Donk gewond. Zij fietste richting Kerkstraat. Achter haar reed een 24-jari-ge automobilist uit Eindhoven. De automobilist reed naar rechts om te gaan stoppen en zag de voor hem rijdende fietster te laat. Hij reed tegen de achterzijde van haar fietst. De vrouw kwam ten val. Zij klaagde over pijn aan haar elleboog en liep enkele schaafwonden op.

Beek en Donk: Aanrijding met gewonde
Dinsdagmiddag rond 14.00 uur raakte bij een aanrijding op de Gemertseweg een 20-jarige automobiliste uit Boekel gewond. Zij reed daar in een langzaam rijdende file richting Beek en Donk. Door de noodzaak van het verkeer geboden remde zij af. De achter haar rijdende 57-jarige vrachtwagenchauffeur uit Nijverdal kon zijn voertuig niet tijdig tot stilstand brengen. Hij botste tegen de achterzijde van de door de Boekelse bestuurde auto. Vervolgens botste de Boekelse tegen de voor haar stilstaande personenauto, bestuurd door een 35-jarige man uit Deventer. De Boekelse is voor onderzoek overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Deurne: Inbraak in een bedrijf
Tussen maandagmiddag 14.00 en dinsdagmorgen 9.15 uur is ingebroken in een bedrijf op de Blasiusstraat. Het slot van de voordeur is opengebroken. Uit het pand verdwenen een aantal pakjes sigaretten, shag, geld en een kluis.

Valkenswaard: Diefstal gereedschapskist
Dinsdagmorgen tussen 11.00 en 11.15 uur is vanaf het Rudolfusdal een gereedschapskist met handgereedschap gestolen. Een onderhoudsmedewerker had de gereedschapskist daar buiten voor een woning gezet. Toen hij even later buiten kwam bleek de gereedschapskist verdwenen te zijn.

Reusel: Verkeerscontrole
Dinsdagmiddag is op De Hoeven een verkeerscontrole gehouden. 21 bekeuringen zijn uitge-schreven voor: 1x geen bromfietsverzekering; 2x het niet dragen van een helm; 1x het niet tonen van een bromfietscertificaat en 17x het niet dragen van een autogordel.

Best: Snelheidscontrole
Dinsdagmiddag tussen 13.00 en 16.30 uur is op de Willem de Zwijgerweg een snelheidscon-trole gehouden. Van de 724 gecontroleerde voertuigen reden er 66 sneller dan de toegesta-ne snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 83 km/u.

Veldhoven: Roodlichtcontrole
Dinsdagmiddag is op de Provincialeweg een roodlichtcontrole gehouden. 6 automobilisten kregen een proces-verbaal voor het negeren van het rode licht.

Helmond: Hennepkwekerij ontdekt
Dinsdagmiddag rond 13.00 uur heeft de politie in een woning aan het Zonnehof een hennepkwekerij ontdekt. Op de eerste verdieping en de zolder van de woning zijn 360 hen-nepplanten aangetroffen. De inbeslaggenomen planten met toebehoren zijn afgevoerd en zullen worden vernietigd. Het energiebedrijf heeft de stroomvoorziening afgesloten. De politie doet onderzoek naar de eigenaar van de kwekerij.

Helmond: Snelheidscontrole
Dinsdagmiddag tussen 13.05 en 15.30 uur is op de Houtse Parallelweg een snelheids-controle gehouden. 643 voertuigen zijn gecontroleerd. 59 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Dinsdagmiddag is op de kruising Winston Churchilllaan Airbornelaan een verkeerscontrole gehouden. 9 personen kregen een proces-verbaal voor: 5x rijden door rood licht; 3x het niet dragen van een helm en 1x rijden zonder bromfietscertificaat.