FENIT benoemt nieuwe directeur

Ingezonden persbericht

FENIT benoemt nieuwe directeur

WOERDEN, 2 oktober 2001

Per 1 oktober 2001 is drs. Bernd W.E. Taselaar benoemd tot directeur van FENIT. Hij volgt mr. Sylvia J.M. Roelofs op, die per 1 oktober 2001 is benoemd tot directeur van Nederland~ICT. Bernd Taselaar (34) is sinds 1996 in dienst van FENIT, eerst als secretaris, sinds 1januari 2000 als adjunct-directeur.

De Federatie van Nederlandse ondernemingen in de Informatietechnologie (FENIT) is de branchevereniging van ondernemingen, die werkzaam zijn op het gebied van de informatietechnologie: hardware, software en dienstverlening. Meer dan 230 ondernemingen in de IT-branche hebben zich inmiddels verenigd in FENIT. Samen vertegenwoordigen deze bedrijven zo'n 80% van de totale Nederlandse markt van informatietechnologie en zetten zij 25 miljard gulden ( 11.3 mld) om in 2000. FENIT is daarmee de grootste organisatie in Nederland waarin bedrijven uit de informatietechnologie hun economische belangen bundelen.

FENIT vormt sinds 13 juni 2001 samen met ICT Telecom en VIFKANTEC (kantoortechnologie), ICT Milieu en de Werkgeversvereniging ICT de federatie Nederland~ICT.

Noot aan de redactie (

Noot voor redacties