Akzo Nobel Coatings versterkt positie in Zuid-Amerika

Bron: Akzo Nobel
Akzo Nobel

Akzo Nobel Coatings versterkt positie in Zuid-Amerika

Arnhem, 2 oktober 2001 Akzo Nobel Coatings heeft Química Borden Ecuatoriana S.A., de leidend producent van lijmen en harsen voor de houtverwerkende industrie in Ecuador, overgenomen van Borden Chemical Holding Inc. in de Verenigde Staten.

Rudy van der Meer, lid van de Raad van Bestuur van Akzo Nobel verantwoordelijk voor Coatings: "Vanuit strategisch oogpunt vormt de overname een logische stap na de succesvolle integratie van Interquím S.A. in Colombia, de industriële hars- en lijmactiviteit die wij in 1998 hebben overgenomen. Wij hebben nu een uitstekende basis geschapen voor verdere expansie van onze activiteiten op het gebied van formaldehydeproducten in Zuid-Amerika. De overname geeft ons ook een bredere afzetmarkt voor onze dispersielijmproducten voor de houtverwerkende industrie. Steunend op onze ervaring in andere delen van de wereld zijn wij van plan dit deel van de activiteiten verder te ontwikkelen."

Lars-Erik Thomsgård, General Manager van Akzo Nobels business unit Industrial Products: "Door de activiteiten van Borden te integreren met die van Interquím kunnen wij hun gecombineerde technische knowhow en ons concept van Bonding Operation Efficiency aan onze klanten aanbieden."

Noot voor redacties