Politieberichten district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-10-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 09.20 uur
Snelheidscontroles

RHENEN/AMERONGEN Op maandag 1 oktober werden op twee plaatsen snelheidscontroles gehouden. De eerste controle vond plaats in Rhenen op de Grebbeweg. Er werd gecontroleerd van half negen tot twaalf uur in de ochtend. Tijdens de controle passeerden 1850 bestuurders met hun voertuig de controleplaats. Van dit aantal bleken 163 bestuurders te snel te rijden met hun voertuig. De hoogst gemeten snelheid bleek 89 km/h te zijn. Ter plaatse geldt een maximum snelheid van 50 km/h.

In Amerongen werd gecontroleerd tijdens de middaguren op de Burgemeester W. Martenslaan. Tijdens deze controle passeerden 236 bestuurders met hun voertuig de controleplaats. Acht bestuurders bleken te snel te rijden. Ter plaatse geldt een maximum snelheid van 30 km./h. De hoogst gemeten snelheid was 55 km/h.