Politiebericht Eindhoven e.o.

1e Persbericht van dinsdag 2 oktober 2001

Berichten uit de regio

Geldrop: Onder invloed
Op de Abel Tasmanstraat is maandagavond om 21.00 uur de 26-jarige bestuurder van een personenauto aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor twee geparkeerd staande autos in die straat te hebben aangereden. Tevens had hij een bewoner bedreigd. Bij controle bleek dat de man onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 2.4 promille aan. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten. Hij krijgt een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Onder invloed
Een 48-jarige automobilist uit Eindhoven is maandagavond om 21.40 uur op de Hurksestraat aangehouden. Bij controle bleek de man zijn voertuig onder invloed te besturen. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1,2 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 2 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Op de Insulindelaan is maandagavond om 21.48 uur een 44-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. De man reed slingerend over de weg. Uit onderzoek bleek dat de man zijn personenauto bestuurde terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1,65 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 8 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Waalre: Eenzijdig ongeval met gewonden
Maandagavond omstreeks 23.25 uur raakten de 19-jarige bestuurder van een personenauto en zijn 20-jarige inzittende, beiden afkomstig uit Waalre, gewond bij een eenzijdig ongeval op de Heikantstraat. De bestuurder was komende uit de richting Valkenswaard, door nog onbekende oorzaak, rechtdoor gereden en tegen een boom tot stilstand gekomen. De 19-jarige bestuurder kon op eigen kracht het voertuig verlaten en had lichte verwondingen. De 20-jarige inzittende raakte bekneld en moest door de brandweer uit de auto gehaald worden. Beiden zijn met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De politie stelt een nader onderzoek in naar de juiste toedracht.

Veldhoven: Inbraak in een bedrijf
Tussen maandagmiddag 12.30 uur en dinsdagmorgen 03.30 uur is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Pleintjes. Men kwam het bedrijf binnen door vernieling van een ruit aan de voorzijde van het pand. In het pand werd een kassa vernield waaruit een onbekend geldbedrag is weggenomen.

Deurne: Inbraak in een bedrijf
In een bedrijf aan de Helmondseweg is vanmorgen tussen 01.00 uur en 05.10 uur ingebroken. Men kwam het bedrijf binnen door vernieling van het slot van een deur aan de voorzijde. Uit het pand werd een geldlade met ongeveer 200 gulden weggenomen.

Nuenen: Diefstal personenauto
Vanaf de oprit van een woning aan de Draviklaan is, tussen maandagavond 22.30 uur en dinsdagmorgen 08.25 uur, een personenauto merk Opel, type Astra, kleur donkerpaars, voorzien van het kenteken HV-RB-75, weggenomen.

Eindhoven: Aanhoudingen na belediging
Op de W. van Konijnenburglaan zijn vanmorgen om 09.10 uur een 25-jarige Eindhovenaar en een 24-jarige Eindhovense aangehouden. De twee reden op een bromfiets die niet voorzien was van een verzekeringsplaatje of een oranje of gele bromfietsplaat. Bij het aanzeggen van een proces-verbaal beledigde een van hen de politieambtenaren. Hierop werd hij aangehouden. De vrouwelijke verdachte bemoeide zich met de aanhouding door een van de politieambtenaren te slaan. Beide verdachten, zijn onder hevig verzet, voor verhoor overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Best: Diefstal personenauto
Op de Willem de Zwijgerweg is vanmorgen omstreeks 10.45 uur een personenauto, merk Volkswagen, type Golf, kleur parelmoer, voorzien van het kenteken XD-GS-24, weggenomen. De eigenaar van de auto was gestopt om op een informatiebord te kijken en liet zijn auto even onbeheerd en met draaiende motor staan. Een onbekende man stapte in en verdween met de auto in de richting van de wijk de Speelheide.