Jan Peter Balkenende ook nieuwe kandidaat-lijsttrekker

Datum nieuwsfeit: 02-10-2001
Bron: CDA

Jan Peter Balkenende ook nieuwe kandidaat-lijsttrekker

Jan Peter Balkenende (45) is tijdens de vergadering van het Partijbestuur maandagavond 1 oktober in Hilversum unaniem gekozen tot kandidaat-lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen in mei 2002. Eerder op de dag was Balkenende door de CDA Tweede Kamerfractie unaniem en bij acclamatie gekozen tot nieuwe voorzitter van de CDA Fractie in de Tweede Kamer.
Hij volgt daarmee Jaap de Hoop Scheffer op die is teruggetreden als kandidaat-lijsttrekker en fractievoorzitter, maar wel lid blijft van de fractie.

Balkenende was eerder dit jaar al gekozen tot vice-voorzitter van de fractie. Hij is deeltijd hoogleraar christelijk sociaal denken aan de VU en waarnemend voorzitter van de NCRV. Hij is gehuwd en heeft een dochtertje.