Hagedis-achtige verstekeling ontdekt op Urker schip

Datum nieuwsfeit: 02-10-2001
Bron: Politie Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 2-10-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

Vreemd dier op schip
URK Op een schip, dat ter reparatie op Scheepswerf Metz op Urk lag, werd maandagmorgen een vreemd dier ontdekt. Het dier, dat onder een aantal planken zat, leek op een hagedis. Vermoedelijk is het dier met het schip meegekomen uit Argentinië en betreft het een agame. Een medewerker van stichting Iguana uit Vlissingen heeft zich over het diertje ontfermd.

Rijbewijs kwijt na hoge snelheid
ALMERE Een 29-jarige automobilist uit Lelystad werd maandagmiddag op de Oostvaardersdijk door de bemanning van de video-surveillanceauto geklokt op 183 km/u, waar 80 is toegestaan. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Rijden onder invloed
LELYSTAD Een politieagente, die na haar dienst naar huis ging, zag maandagnacht op de Ringdijk een auto rijden, die de hele breedte van de dijk nodig had. Collegas hielden de man, een 43-jarige inwoner van Lelystad, aan. Hij had alcohol gedronken en blies 315 ug/l (0,71 promille). Proces-verbaal is opgemaakt.