Concord Communications introduceert eHealth 5.0

Datum nieuwsfeit: 02-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Concord introduceert eHealth 5.0(tm) - eerste geïntegreerde software voor real-time fout- en prestatiebeheer van de IT-infrastructuur

Nieuwste productlijn verandert agenda IT management; een real-time, zakelijk
georiënteerd overzicht van systemen, applicaties en netwerken is nu mogelijk

Amsterdam, 2 oktober 2001 - Concord Communications (Nasdaq: CCRD) heeft vandaag de introductie bekendgemaakt van eHealth 5.0(tm), de eerste geïntegreerde software suite die real-time fout- en prestatiebeheer automatiseert over applicaties, systemen en netwerken heen, waardoor informatietechnologie (IT) infrastructuren altijd maximale prestaties leveren. eHealth 5.0 is de nieuwste versie van Concord's eHealth* Suite van producten voor geautomatiseerd infrastructuurbeheer waarmee netwerken, systemen en applicaties optimaal kunnen functioneren.

Door IT te benaderen vanuit een zakelijk perspectief stelt eHealth 5.0 IT-medewerkers in staat zich volledig te richten op de bedrijfsprocessen die hun organisatie draaiende houden, in plaats van op de software die er voor zorgt dat hun IT-infrastructuur geen problemen ondervindt. eHealth 5.0 biedt een zakelijk georiënteerd overzicht die de prestaties van de technologische infrastructuur en diensten, die een directe invloed hebben op de bedrijfsactiviteiten, in kaart brengt.

"Uitgebreide vormen van infrastructuurbeheer zijn onmisbaar geworden om een bedrijf optimaal te laten draaien," aldus Dennis Drogseth, Vice President van Enterprise Management Associates, een toonaangevende onderneming op het gebied van industriële analyses. "Wat tot nu toe ontbrak, was één platform dat IT-medewerkers voorziet van informatie over zowel fouten als prestaties. Tot nu toe hebben deze medewerkers dus slechts een onvolledig beeld gehad van hoe hun infrastructuur feitelijk presteert. Met het programma eHealth van Concord hebben ze nu in één oogopslag een overzicht van real-time fouten en historische prestatietrends, waardoor ze alle problemen die van invloed zijn op het functioneren van de infrastructuur kunnen opsporen en herstellen."

De Fault Manager van eHealth 5.0 schept orde in de chaos Vóór de komst van eHealth 5.0 hanteerden bedrijven over het algemeen foutbeheer (real-time probleemopsporing) en prestatiebeheer (historische probleemoplossing) als afzonderlijke systemen met een beperkte interactie. IT managers gebruikten de systeemprestatie gegevens om te proberen wijs te worden uit een constante stroom foutmeldingen. Door deze benadering kregen ze slechts een gefragmenteerd inzicht in het functioneren van de infrastructuur en waren ze nauwelijks in staat om snel te bepalen welke meldingen op een serieus probleem duidden. Verkeerde inschattingen leidden vaak tot onnodige downtime.

eHealth 5.0 ontrafelt veel van de raadselen van IT management. Het is de eerste applicatie die probleemloos een verbinding legt tussen de real-time Fault Manager applicatie en de mogelijkheden voor prestatiebeheer en analyse. Door deze gecombineerde oplossing kunnen IT managers dynamische bandbreedtes instellen die alleen kritische alarmmeldingen geven van problemen die van invloed zijn op de totale prestaties - zaken die van ondergeschikt belang zijn verdwijnen hierdoor naar de achtergrond. Terwijl andere technologieën op het gebied van IT-beheer slechts zorgen voor een vermindering van het aantal dubbele alarmmeldingen dat een IT Manager ziet, filtert de Fault Manager automatisch de alarmmeldingen en bepaalt het programma zelf waar en wanneer de IT-medewerkers in actie moeten komen om downtime of vermindering van de prestaties te voorkomen. Daar komt nog bij dat de Fault Manager ook een link legt tussen 'foutinformatie' en het bijbehorende historische gedrag; dit resulteert in een effectievere probleemoplossing. Hierdoor kunnen IT-medewerkers efficiënter op problemen inspelen, kunnen ze de echte problemen eruit pikken en kunnen ze een oplossing bedenken voordat de dienstverlening in het geding komt.

Live Status(tm) biedt real-time inzicht in IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief
eHealth 5.0's Live Status overbrugt de kloof tussen het beheren van een infrastructuur als een groep onafhankelijke technologiecomponenten, en het beheren van een infrastructuur als business services. Managers hechten tegenwoordig meer belang aan de mogelijkheden om hun call centers 5.000 gesprekken per dag te laten voeren zonder prestatieproblemen die leiden tot een vertraging van de responstijd, dan in het simpelweg monitoren van de opslag- en geheugencapaciteit van hun server. Het display van Live Status biedt IT managers de mogelijkheid een enkel, intuïtief inzicht in de infrastructuur te krijgen op basis van business units en processen, in plaats van via de traditionele manier om netwerken onderling te verbinden.

Met Live Status kunnen IT managers hun autodealer netwerk bekijken in een weergave die weg heeft van een visgraad. Iedere vertakking kan staan voor een andere regio, een ander land of zelfs een andere afdeling van het bedrijf. De IT manager hoeft slechts op de vertakking voor Zuid-Holland te klikken om in real-time te zien hoe verschillende netwerkcomponenten, systemen en elementen van het responspad in het netwerk presteren. Via een aantal muisklikken kan de IT manager dan meer gedetailleerde prestaties bekijken, en zien waar problemen optreden. Door deze zakelijke benadering, in combinatie met de intuïtieve interface, kunnen gebruikers snel en efficiënt de prestaties van de dienstverlening screenen en eventuele problemen in real-time oplossen. Hierdoor kan men er zeker van zijn dat de infrastructuur aan alle zakelijke behoeften voldoet.

"Het gissen naar problemen en oorzaken heeft IT-medewerkers die probeerden uit te vinden waarom hun infrastructuur zo langzaam was, jarenlang flink wat kopzorgen gegeven," zegt Steve Dougherty, Director Systems Vendor Management bij EarthLink, Inc., een grote Amerikaanse provider van Internet-toegang voor bedrijven en consumenten. "Live Status zorgt er voor dat er bij infrastructuurbeheer niet langer gegist hoeft te worden. Met dit programma kan ik snel probleemgebieden opsporen, omdat ik inzicht krijg in wat er in elk van onze datacentra gebeurt op netwerk-, systeem- en applicatieniveau."

Application Response - beheren van de ervaring van de eindgebruiker Geeft Live Status organisaties een bedrijfsomvattend inzicht in hun IT-infrastructuur, eHealth 5.0's Application Response agent meet de applicatie responstijd vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Application Response laat bedrijven zien hoe snel hun applicaties reageren op aanvragen van gebruikers. Hierdoor kunnen ze er voor zorgen dat gebruikers niet op de gevraagde informatie hoeven te wachten. Met dit programma kunnen bedrijven de prestaties van hun applicatie in de loop der tijd analyseren, en de resultaten toeschrijven aan individuele netwerken, servers en clients. Hierdoor kunnen IT managers zien op welke plekken in de infrastructuur de applicatie trager wordt. Bedrijven kunnen Application Response inzetten om te voldoen aan belangrijke service level agreements (SLA's), omdat hun applicaties nu tijdig kunnen reageren.

IT managers kunnen Application Response ook gebruiken om een groep bij elkaar horende transacties voor een specifieke zakelijke activiteit te traceren. Zo kan een Amerikaanse financieringsinstelling Application Response bijvoorbeeld gebruiken om er voor te zorgen dat de autodealers waarmee het samenwerkt in Californië, leenaanvragen in minder dan 20 minuten kunnen verwerken. Vóór de komt van eHealth 5.0 moesten IT managers prestatiegegevens voor individuele componenten binnen verschillende netwerken traceren om gedetailleerde informatie te kunnen krijgen over responstijden en mogelijke problemen.

Met Application Response kunnen deze managers nu precies te weten komen hoe lang het duurt om iedere transactie te verwerken, en wat de gemiddelde responstijd is op een gegeven tijdstip. Wanneer de responstijd van de applicatie een bepaalde waarde overschrijdt, of trager draait dan normaal, zal eHealth automatisch de relevante IT-medewerkers van het probleem op de hoogte brengen. Hierdoor kunnen ze snel ontdekken wat het probleem is en hoe ze dat het beste kunnen oplossen.

"eHealth 5.0 speelt in op de enorme behoefte binnen de industrie aan één enkele oplossing die bedrijven probleemloos en in één oogopslag voorziet van alle benodigde informatie over fouten en prestaties," zegt Concord CEO Jack Blaeser. "Door de aanlevering van deze informatie te automatiseren, stelt eHealth 5.0 IT managers en hun medewerkers in staat hun inspanningen volledig te richten op de kernprocessen van het bedrijf die inkomsten genereren. LiveStatus en met name Application Response vereenvoudigen het beheer van de infrastructuur van een bedrijf, doordat het IT-medewerkers de mogelijkheid biedt snel infrastructuurproblemen op te sporen en op te lossen vanuit een zakelijk- of gebruikersperspectief."

Over Concord Communications
Concord Communications, Inc. (NASDAQ: CCRD) is een van de marktleiders op het gebied van geautomatiseerd technologiebeheer van de IT-infrastructuur. Met haar eHealth Suite* biedt Concord de enige oplossing die momenteel real-time informatie combineert met historische context voor een werkelijk geïntegreerd beheer van applicaties, systemen en netwerken. Alleen door op een succesvolle manier de prestaties en beschikbaarheid op al deze sleutelgebieden te beheren, kunnen organisaties op een werkelijk effectieve wijze e-business realiseren. Dit end-to-end overzicht biedt het kritische inzicht dat nodig is voor het maximaliseren van de dagelijkse bedrijfsactiviteiten van een aantal van de momenteel meest succesvolle service providers en organisaties ter wereld. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachusetts (VS). Voor meer informatie over Concord kunt u surfen naar Concord's web-site op www.concord.com.

Concord Communications, Inc. en eHealth Suite zijn geregistreerde handelsmerken van Concord Communications, Inc. Het Concord logo, eHealth Suite en eHealth zijn handelsmerken van Concord Communications, Inc.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman