Datum nieuwsfeit: 03-10-2001

HEINEKEN NV

Amsterdam, 3 oktober 2001

Heineken Experience verwelkomt 100.000ste bezoeker

De Heineken Experience heeft vandaag zijn 100.000ste bezoeker ontvangen. De Amerikanen Nicholas Grossman, Jennifer Deshong en Mike Berlin ontvingen uit handen van Meint van Kuiken, manager van De Heineken Experience, een zilveren bierpul, het geschiedenisboek 'De magie van Heineken' en natuurlijk gratis entreekaartjes. De Amerikanen waren voor vijf dagen in Amsterdam en vonden dat een bezoek aan de Heineken Experience niet mocht ontbreken.

'De 100.000ste bezoeker. Een ongekend succes, als je beseft dat we pas sinds 22 mei van dit jaar open zijn voor publiek,' aldus Meint van Kuiken. De Heineken Experience, gevestigd aan de Stadhouderskade in Amsterdam, ontvangt gemiddeld 1000 bezoekers per dag en is zes dagen per week geopend.

Heineken wilde de vele gasten voortaan op een moderne manier kennis laten maken met 'the world of Heineken'. Daarom besloot de brouwerij vorig jaar zijn museum te verbouwen tot een multimedia spektakel. Een van de bijzonderste onderdelen is de 'bottle ride'. Hier beleven de bezoekers, staand op een speciale tribune, hoe de Heineken flesjes worden gespoeld, afgevuld, gesloten, geëtiketteerd en verpakt. Met de 100.000ste bezoeker is de Heineken Experience op weg om een van de populairste toeristische attracties van Amsterdam te worden.

Heineken N.V.

03 okt 01 15:19