TROS Opgelicht over misstanden in thuiswerk-branche

Datum nieuwsfeit: 05-10-2001
Bron: TROS
TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 04-10-2001

Televisie
OPGELICHT
Uitzending vrijdag 5 oktober
Nederland 2 - 21.52 uur

MISSTANDEN IN THUISWERK-BRANCHE

Er gaat nogal wat mis in de thuiswerk-branche. Heel wat bedrijven kwamen de laatste jaren in opspraak omdat ze aspirant-thuiswerkers meer beloofden dan ze waarmaakten. Drie firma's sprongen er uit, in negatieve zin: VTM, DTM en SBT. Alle drie lieten ze mensen ongeveer 50 gulden betalen om vervolgens niets of vrijwel niets voor ze te doen. Toeval? Op papier wel; de bedrijven zouden weinig met elkaar te maken hebben. Het TROS-programma OPGELICHT zocht de zaak uit, heeft duidelijke verbanden blootgelegd en confronteerde de mensen achter de bedrijven met deze kennis. Op vrijdag 5 oktober wordt het resultaat hiervan uitgezonden.

Verder aandacht voor een van dé trucs van dit jaar: de tientjestruc. Oplichters zoeken met name in stationshallen naar slachtoffers, die ze vervolgens op geraffineerde wijze zowel hun bankpas als hun pincode weten af te troggelen. OPGELICHT laat gedetailleerd zien hoe de daders te werk gaan.

Noot voor redacties