Politiebericht Eindhoven e.o

2e persbericht van vrijdag 5 oktober 2001

Berichten uit de regio

Helmond: Inbraak in een woning
Tussen donderdagavond 22.30 en vrijdagmorgen 9.10 uur is ingebroken in een woning op de Nachtegaallaan. Aan de achterzijde van de woning is een lichtkoepel van het platte dak verwijderd. Uit de woning zijn een fiets en sigaretten gestolen.

Waalre: Inbraak in een woning
Tussen donderdagmiddag 16.30 en vrijdagmorgen 7.30 uur is ingebroken in een woning op de Molenstraat. Aan de achterzijde van de woning is een raam opengebroken. Uit de woning zijn 2 kabelhaspels, 2 bouwlampen, 2 muurdrogers, een elektriciteitsmeter en een steiger gestolen.

Nuenen: Inbraak in een bedrijfspand
Tussen donderdagavond 21.30 en vrijdagmorgen 8.35 uur is ingebroken in een bedrijfspand op de Aardappeleterssteegje. Het slot van de toegangsdeur is geforceerd. Uit het pand verdwenen 3 acryl potten, 1 frees en geld.

Beek en Donk: Diefstal auto
Afgelopen nacht is vanaf de zaagmolenweg een grijze bedrijfswagen, Nissan Patrol GR 2.8, kenteken VR-88-HL, gestolen.

Son: Verkeerscontrole
Vrijdagmorgen tussen 7.15 en 8.50 uur is op de Nieuwstraat een verkeerscontrole gehou-den. 11 automobilisten kregen een proces-verbaal: 9x negeren van een gesloten verklaring en 2x negeren van het rood verkeerslicht.

Aalst: Man beroofd van auto
Donderdagavond rond 23.00 uur is op de parkeerplaats Aalsterhut van de A67 een 40-jarige automobilist uit Maaseik beroofd van zijn auto. Hij was daar even uit zijn auto gestapt. Toen hij in zijn auto stapte sprong een onbekende man in zijn auto en ging op de passagiersstoel zitten. De onbekende man zei: Ik heb een vuurwapen. Ga rijden. De onbekende man dwong de automobilist naar Eindhoven te rijden. Gekomen op de kanaaldijk Noord sloeg de onbekende man de automobilist meerdere malen. De automobilist wist te stoppen, nam de autosleutels uit zijn auto en rende weg. De onbekende man rende achter hem aan. Op de Rogier van der Weijdenstraat wist de onbekende man de automobilist vast te pakken. Direct daarop sloeg hij de automobilist meerdere malen en griste de autosleutel uit de handen van het slachtoffer. Onmiddellijk daarna liep de onbekende man naar de auto van het slachtoffer, stapte in en reed kort daarna snel weg. Het betreft een grijze personenauto BMW 320D met het Belgisch kenteken CBI 940. De dader is ongeveer 1,80 m lang, tussen 20 en 25 jaar oud en had licht blond stekelig haar.