Politieberichten stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-10-2001

Politieberichten stad Utrecht, 10. 25 uur
Mishandeling

UTRECHT In de nacht van donderdag 4 op vrijdag 5 oktober kreeg de politie een melding van een mishandeling bij een horecagelegenheid aan de Mariaplaats.

Omstreeks kwart voor drie trof de politie een 26-jarige man uit Soest aan die gewond was aan gezicht. De man verklaarde dat er onenigheid was ontstaan tussen een meisje en een jongen. De jongen had het meisje geschopt en geslagen. Toen de Soesternaar tussenbeide wou komen werd hij door een onbekend voorwerp in zijn gezicht geraakt.

Door een getuige werd gezien dat de dader in gezelschap van twee vrienden richting het Neude was gelopen. Bij een horecagelegenheid op de Voorstraat werd de verdachte een 32-jarige man uit Utrecht door de politie aangehouden en voort verhoor overgebracht naar het bureau.

Snelheidsduivel op de A2

UTRECHT Tijdens de surveillance zagen agenten in een onopvallende auto een bestuurder met hoge snelheid over de A2 rijden.

De bestuurder reed vanaf het knooppunt Oudenrijn in de richting van Amsterdam. De agenten volgden het voertuig en constateerden dat de 21-jarige bestuurder uit Voorhout met 160 km/u zijn weg vervolgde (toegestane snelheid 100 km/u).

De man werd ter hoogte van de afslag Maarssen aan de kant van de weg gezet en aangehouden. Op het bureau kreeg hij een proces verbaal uitgereikt. Hij had geen verklaring voor zijn rijgedrag.

Verkeerscontrole

UTRECHT Op donderdagmiddag 4 oktober werd door de politie een verkeerscontrole uitgevoerd op de Royaards van den Hamkade.

Tijdens de controle werd 3 maal bekeurd voor het negeren van het rode verkeerslicht, 8 bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de verplichte autogordel en 1 bestuurder werd bekeurd voor het niet volgen van het juiste voorsorteervak. Tevens werd een bestuurder staande gehouden waarvoor nog een boete openstond. De boete werd alsnog voldaan.