Ziekenvervoer Nederland terug in aanbesteding

Bron: Taxistandplaats
Ingezonden persbericht

Ziekenvervoer Nederland terug in aanbesteding

EINDHOVEN, 05-10-2001 - - Het Eindhovense bedrijf Censys BV heeft deze week bij de rechtbank het verzoek ingediend tot faillissement van Zivoned BV (Ziekenvervoer Nederland). In juli jongstleden is door de Utrechtse rechtbank vonnis gewezen in de zaak tegen Zivoned BV. Hoewel dit vonnis onherroepelijk is, heeft Zivoned tot op heden niet betaald.

Na openbare aanbesteding heeft Achmea het contract voor zittend ziekenvervoer voor het grootste deel ondergebracht bij Zivoned. Ten gevolge van het vonnis werd door Censys BV eerder beslag gelegd bij 3 ziekenfondsen van de Achmea groep.

Gesprekken tussen de directie van Censys en Achmea hebben tot op heden niet het gewenste resultaat opgeleverd. Volgens een woordvoerder van Achmea is hun zorg er vooral op gericht dat de aangesloten leden worden vervoerd. Om dit te realiseren heeft Achmea in het verleden de vervoerders rechtstreeks benaderd en betaald omdat taxi ondernemingen dreigden het werk neer te leggen.

Ook met Censys heeft Achmea gesprekken gevoerd om dreigend faillissement van Zivoned af te houden. Alle toezeggingen die in het verleden door Achmea werden gemaakt zijn stuk voor stuk herroepen.

Daarom heeft Censys op 1 oktober 2001 bij de rechtbank in Utrecht, waar Zivoned gezeteld is, een faillissementsaanvraag ingediend als ultieme middel om Zivoned tot betaling van de verschuldigde som te bewegen.

Wanneer het tot een faillissement komt staat contractueel Transvision in de wandelgangen te wachten om de uitvoering van het 'beladen' contract over te nemen. Maar of het zover zal komen is afwachten op de uitspraak van de rechter.

Noot voor redacties