Mobiel bellen en internetten tegelijk met Telfort via GPRS

Datum nieuwsfeit: 05-10-2001
Telfort persbericht

Bescherming persoonsgegevens

Telfort luidt met O2 xda nieuw mobiel tijdperk in voor consument en klein zakelijke markt

Mobiel bellen en internetten tegelijk via GPRS

Amsterdam - Telfort verzet opnieuw als eerste de bakens als het gaat om de integratie van mobiele telefonie en mobiele data. Met de vandaag aangekondigde O2 xda, die geschikt is voor consumenten en kleinzakelijke gebruikers, is het mogelijk om mobiel te telefoneren en internetten tegelijk. Dankzij de GPRS-technologie in het toestel is de gebruiker altijd on-line. Bovendien werkt de xda als personal organiser met diverse pc-functies: het toestel maakt gebruik van PocketPC 2002, het nieuwe palmtop-besturingssysteem van Microsoft. De O2 xda is het eerste product dat onder de nieuwe naam van O2 (voorheen BT Wireless) op de markt wordt gebracht, waar Telfort van deel uit maakt.

De O2 xda is een geïntegreerd en compact apparaat met een groot, helder kleurenscherm. Het stelt gebruikers in staat om mobiel te bellen, te mailen, te internetten en toegang te krijgen tot Word- en Excel-documenten ? en dat allemaal tegelijk. Een afzonderlijke PDA en mobiele telefoon zijn dus niet langer nodig. Bovendien bevat de xda een MP3-speler, mogelijkheden voor on-line gaming, streaming video en een complete organiser. Dankzij de GPRS-technologie kan het toestel een internetverbinding altijd geactiveerd houden ? ook tijdens het bellen ? op een snelheid die vele malen hoger is dan GSM. Het benaderen van zowel web- als WAP-pagina?s via GPRS wordt hierdoor aanzienlijk versneld.

Het unieke, compacte design van de O2 xda draagt bij aan het gebruiksgemak. Want ondanks de vele mogelijkheden van het toestel is het een zeer licht toestel. De xda kent een standby-tijd van 150 uur. De accu maakt verder drie tot vier uur non-stop telefoneren en vijf uur PocketPC-gebruik mogelijk.

De O2 xda is speciaal voor het nieuwe telecombedrijf O2 ontwikkeld. O2 is daarmee de eerste telecomaanbieder die dit nieuwe geïntegreerde product introduceert. In Nederland brengt Telfort de O2 xda op de markt. Susan Smulders, Director Wireless Data van Telfort: "Met deze introductie zet Telfort zijn ambitie en die van O2 voor marktleiderschap in mobiele datacommunicatie voort. Dat doen we door nuttige en interessante diensten en producten te leveren die ten alle tijden het leven van onze klanten verrijken en eenvoudiger maken. Met dit toestel leveren we een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van een nieuwe generatie mobiele datacommunicatiediensten en
-toestellen."

De O2 xda zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2002 beschikbaar zijn via Telfort en geselecteerde dealers.

Over Telfort
Telfort helpt consumenten en zakelijke klanten bij het vinden van hun weg in de vele nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiele telefonie en mobiele datacommunicatie. Daarvoor maakt Telfort gebruik van de nieuwste technologieën. Zo introduceerde Telfort in 2000 als eerste operator GPRS in Nederland. In de toekomst zal hier ook UMTS bijkomen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door meer dan 1100 enthousiaste medewerkers, die elk voor zich verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het aanbod aan klanten.

Telfort maakt deel uit van mmO2 xda plc, voorheen BT Wireless, de mobiele divisie van BT. O2 xda bereidt zich momenteel voor op een geplande beursgang in november 2001. O2 xda wordt in Nederland vertegenwoordigd door Telfort, in Engeland door BT Cellnet, in Duitsland door VIAG Interkom, in Ierland door Digifone en op Isle of Man door Manx Telecom. Genie is de mobiele internetdivisie van mmO2.

Productdetails O2 xda

Groot kleurenscherm vergemakkelijkt het werken met veel data

Complete mobiele telefoon en personal organiser in één

Klein formaat, dus past in de binnenzak