Politieberichten Hollands Midden

Datum nieuwsfeit: 05-10-2001
Bron: Politie Hollands Midden

Politiepersberichten Hollands Midden

Diefstal uit woning Lisse (D1)
Uit een woning aan de Van der Vlugtpark werd op vrijdag 5 oktober tussen 11.00 uur en 13.00 uur sieraden ontvreemd. Een insluiper kwam de woning binnen via een openstaand raam op de eerste verdieping. Daar werden alle kamers doorzocht. De politie heeft een buurtonderzoek ingesteld.

Poging woninginbraak Oegstgeest (D2)
Op vrijdag 5 oktober in de nachtelijke uren werd een poging gedaan in te breken in een woning aan de Aert van Neslaan. De inbreker sloeg een ruit in, maar kon de woning niet binnen vanwege het daarachter gevestigd traliewerk.

Bedrijfsinbraken Leimuiden (D3)
Tussen donderdag 4 oktober 21.00 uur en vrijdag 5 oktober 07.00 uur werd in twee bedrijven aan de Herenweg ingebroken. De inbreker(s) namen onder andere computers, een printer, jassen en diverse levensmiddelen mee. De politie stelt een onderzoek in.

Woninginbraak Hazerswoude-Dorp (D3)
In een woning aan de Roemer werd op vrijdag 5 oktober tussen 06.45 uur en 09.15 uur ingebroken. De inbreker(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door aan de voorzijde van de woning een raam in te slaan. Vervolgens werd de gehele woning doorzocht, waarna onder andere twee decoders werden weggenomen. De politie stelt een onderzoek in.

Vrouw omver gereden Voorschoten (D4)
Vrijdagmorgen 10:30 uur werd de politie te hulp gevraagd bij een aanrijding op de Schoolstraat in Voorschoten. Daar was een 40-jarige vrouw uit Voorschoten aangereden door een fietser. De vrouw kwam met een winkelwagentje de supermarkt uit toen een fietser tegen haar aanreed. De vrouw viel en bezeerde daarbij haar heup. Met de ambulance is zij naar het LUMC gebracht. Toen de politie arriveerde op de plaats van het ongeval was de fietser daar niet meer aanwezig. Wel is de identiteit van de fietser bekend. Een getuige heeft de politie doorverwezen, het gaat om een 41-jarige inwoner van Voorschoten. De politie zal hem nog horen over wat er is gebeurd. Het is strafbaar om na een ongeval door te rijden zonder je identiteit bekend te maken.

Geld geteld en geroofd Leiden (D4)
Op het Stationsplein is vrijdag 5 oktober omstreeks 12:00 uur een 32-jarige inwoner van Leiden beroofd van een geldbedrag. De man heeft aangifte gedaan bij de politie. Terwijl de man vanuit de Stationshal het plein overstak, liep hij zijn papiergeld te tellen. Opeens graaide een jongen het geld uit zijn handen en rende er in de richting van de Plesmanlaan vandoor. De man is hem nog nagerend, maar heeft hem niet te pakken gekregen. Bij de aangifte heeft de gedupeerde Leidenaar de politie een signalement van de dader kunnen geven.

Krattendief aangehouden Leiden (D4)
Vrijdagmiddag 5 oktober werd de politie om assistentie gevraagd op het Diamantplein. Bij een supermarkt werden omstreeks 14:15 uur een aantal lege kratten gestolen door twee mannen. Toen de politie arriveerde, zagen de agenten een man lopen die aan één van de doorgegeven signalementen voldeed. De man, een 29-jarige Hagenaar, is aangehouden en werd door de bedrijfsleider als één van de daders herkend. De tweede man is niet meer gezien.

Snelheidscontrole Zevenhuizen (D6)
De politie heeft op donderdag 4 oktober op drie lokaties een snelheidscontrole gehouden. Van 11.25 uur tot en met 12.25 uur werd gecontroleerd op de Klinkhamerweg. Van de 748 passanten waren er 49 in overtredingen. De hoogstgemeten snelheid was 72 km/u. Tussen 13.30 uur en 15.00 uur werd gecontroleerd op het Zuideinde. 65 van de 196 automobilisten werden bekeurd. Op deze weg werd door een bestuurder 106 km/u gereden. Van 16.00 uur tot en met 16.55 uur werd gecontroleerd op het Noordeinde. Van de 314 passanten waren er 163 in overtreding. De hoogstgemeten snelheid was 108 km/u.

Politie waarschuwt voor wisseltruc Krimpenerwaard (D8)
De politie waarschuwt bedrijven voor wisseltrucpraktijken door een man en vrouw van ongeveer 35 jaar met een getinte huidskleur. De politie heeft meldingen c.q. aangifte gekregen van twee bedrijven die slachtoffer zijn geworden. Op dinsdagmiddag 28 september jl. zijn bij een bedrijf in Krimpen aan de Lek twee personen met bovenstaand signalement de zaak binnengekomen. Eenmaal binnen werd een product gekocht waarna de twee onbekende personen geld wilden wisselen. Hierbij zat de man met een hand in de kassalade. Bij een bank in Stolwijk werd op dinsdagmiddag 2 oktober eveneens door een wisseltruc en door verwarring te stichten een geldbedrag buitgemaakt. Hierbij ging het ook om een man en vrouw met een getinte huidskleur.

Postbus 4240 · Politie Hollands Midden
2350 CE Leiderdorp · Bureau Communicatie