Politieberichten district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-10-2001

Politieberichten district Eemland noord, 12.00 uur
Vechtpartij Prins Hendriklaan

BAARN Drie jongens uit Baarn (21, 21 en 24 jaar oud) werden in de nacht van zaterdag op zondag om half vier aangehouden op de Prins Hendriklaan.

In een horecagelegenheid in deze straat was om onduidelijke redenen ruzie ontstaan tussen klanten. Toen de politie ter plaatse kwam, zagen zij een groep jeugd op straat staan. Er werd gevochten en gescholden. Bij de aanhouding van de drie genoemde personen werden de agenten doelwit van de rebellerende jeugd. Een ruit van een politie-auto moest het ontgelden. Met behulp van de wapenstok hielden de agenten de jeugd op afstand.

Met meerdere agenten en een diensthond lukte het om de aanhoudingen te voltooien en de drie werden afgevoerd naar het bureau.

Man valt van fiets

SOEST - Een 83-jarige man uit Soest raakte zaterdagmiddag rond half drie gewond toen hij op de Smitsweg van zijn fiets viel. De man werd met een wondje aan zijn hoofd voor onderzoek naar het ziekenhuis vervoerd.

De reden dat de man van de fiets viel is niet duidelijk.

Autokrakers aangehouden

EEMNES - Drie jongens van 17 en een jongen van 19 jaar allen uit Soest
- werden in de nacht van zaterdag op zondag om twee uur aangehouden op de Noorderweg in Soest.

Getuigen hadden gezien dat de auto waarin de jongens reden kort daarvoor betrokken was bij een auto-inbraak aan de Vlierberg te Eemnes.

Naar aanleiding van de opgegeven kenmerken van de auto kon deze worden gevolgd en tot stilstand worden gebracht. De vier inzittenden werden aangehouden en ingesloten. De ouders van de minderjarige verdachten werden ingelicht.