Politiebericht district Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 07-10-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 7-10-2001 Politiebericht district Kerkrade
Zondag 7 oktober 2001

Landgraaf - Ongeval onder invloed

Op zaterdagavond, omstreeks 19.00 uur vond er in de Dr. Calsstraat in Landgraaf een eenzijdig ongeval plaats. Een auto, bestuurd door een 32 jarige inwoner van Landgraaf botste op de kruising Einsteinstraat/Dr. Calsstraat tegen een lichtmast. De bijrijdster, een 33 jarige vrouw uit Landgraaf, raakte bij de aanrijding bekneld en moest door brandweer en GGD uit de auto worden bevrijd. Zij werd met rugletsel naar het ziekenhuis vervoerd. De 32 jarige bestuurder bleek alcohol te hebben gedronken. Uit de ademanalyse bleek een promillage van 02. 0/00 alcohol in zijn bloed te hebben, viermaal de toegestane hoeveelheid.

Tegen hem werd proces verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Landgraaf - Agressief verkeersgedrag

Op de Hereweg in Landgraaf werden zaterdagnamiddag vernielingen gepleegd aan een auto. De auto met daarin twee inzittenden reed over de Hereweg. Kort daarachter reed zigzaggend een blauwe personenauto waarvan de bestuurder gezien zijn rijstijl duidelijk haast had. Vervolgens werd door de blauwe auto ingehaald en fors afgeremd. De bestuurder stapte uit en schopte een deuk in een portier, vernielde een zijruit en sloeg een barst in de voorruit van de auto van de 63 jarige bestuurder uit Kerkrade. Ook probeerde de verdachte door het vernielde zijraam de bestuurder te slaan, hetgeen niet lukte. Daarna stapte de onbekende man in zijn auto en reed met hoge snelheid weg, de Gatestraat in. Door de politie wordt een onderzoek ingesteld.

Simpelveld - Diefstal motor

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd uit de garage van een woning gelegen aan de Huls in Simpelveld een Honda CBR 900 Fire gestolen. Van de garage werd de rolpoort geforceerd. De motor was voorzien van een stuurslot en een remschijfslot. Ook verdwenen de helm en motorhandschoenen van de benadeelde.