Politiebericht Venlo

Datum nieuwsfeit: 07-10-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 7-10-2001
Mediaberichten zondag 7 oktober (16.45 uur)

VENLO Extra controle op fietsverlichting

VENLO De politie in het district Venlo controleert in de maanden oktober en november extra op het voeren van deugdelijke fietsverlichting, om ongevallen in de donkere maanden zoveel mogelijk te voorkomen. Het fietsverkeer is vrijdagavond op drie plaatsen in Venlo gecontroleerd. Negen fietsers kregen een bekeuring voor het rijden zonder licht. Eén bromfietser werd bekeurd voor het rijden zonder helm.
MEYEL Verkeerscontroles

MEYEL Bij verkeerscontroles in verband met de werkzaamheden aan de Roggelse brug is op verschillende plaatsen in Meyel onder andere gecontroleerd op snelheid en het dragen van autogordels. Er werden vier bekeuringen gegeven voor rijden zonder gordel en twee voor vrachtwagenbestuurders die de gesloten verklaring negeerden. Niemand reed te hard.
SEVENUM Schieten met windbuks

SEVENUM Zaterdagmiddag hebben drie mannen in de Tinnegietersstraat met windbuksen geschoten. Toen de politie ter plaatse kwam, renden de mannen weg. Een van de drie, een 19-jarige man uit Sevenum, kwam echter terug en bekende aan de politie dat ze geschoten hadden. Na enig zoeken vond de politie in de bosjes twee windbuksen, één gasdrukpistool en twee koolzuurgasflesjes. Een derde windbuks werd later gevonden. De wapens zijn door de politie in beslag genomen. GRATHEM Verkeersongeval

GRATHEM Bij een verkeersongeval op de Napoleonsbaan in Grathem zijn vrijdagmiddag rond 15.00 uur twee mensen lichtgewond geraakt. Een 26-jarige bestuurder van een personenauto uit Posterholt moest remmen voor zijn voorligger, die bestuurd werd door een 53-jarige man uit Sittard. Een 38-jarige automobiliste uit Maasbracht kon de twee stilstaande autos niet meer ontwijken en botste achter op de auto van de bestuurder uit Posterholt. Deze botste vervolgens op de auto van de man uit Sittard. In de auto van de vrouw uit Maasbracht zaten drie passagiers, waarvan er twee (haar 44-jarige man en haar 14-jarige dochter) met lichte verwondingen naar het ziekenhuis in Roermond zijn gebracht.
VENLO Zakkenrollers aangehouden (2, rectificatie)

VENLO De twee mannen die zaterdagmiddag zijn aangehouden op verdenking van zakkenrollerij, komen niet uit Polen, maar bezitten de Roemeense nationaliteit en blijken allebei (in tegenstelling tot het eerdere bericht) 23 jaar oud te zijn. Ze kregen een proces-verbaal voor het opgeven van een valse naam en moesten ieder 180 gulden betalen. De beide mannen zijn overgedragen aan de Vreemdelingendienst. KELPEN-OLER Snelheidscontrole

KELPEN-OLER De politie heeft zondagmiddag op de Grathemerweg tijdens een snelheidscontrole 6 automobilisten bekeurd. De hoogst gemeten snelheid van de gecontroleerde voertuigen bedroeg 97 km/uur, terwijl de toegestane snelheid 80 km/uur bedraagt.