Onderdrukking vakbondsleden neemt wereldwijd toe

FNV

Onderdrukking vakbondsleden neemt wereldwijd toe
FNV Voorlichting - publieksinfo@vc.fnv.nl

Onderdrukking van vakbondsleden neemt wereldwijd toe. Vorig jaar zijn 209 vakbondsmensen vermoord of verdwenen. Dit is 50 procent meer dan in 1999. Verder werden 8.500 vakbondsleden gearresteerd en raakten 11.500 mensen gewond. Vorig jaar zijn 209 vakbondsmensen vermoord of verdwenen. Dit is 50 procent meer dan in 1999.

Dit blijkt uit het Jaarverslag 2000 van het Internationaal Verbond van Vrije Vakverenigingen (IVVV). Het IVVV vertegenwoordigt wereldwijd 123 miljoen leden.

Er werden 8.500 vakbondsleden gearresteerd, 11.500 mensen raakten gewond als gevolg van hun betrokkenheid bij de vakbeweging. ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen