Overdracht Eurobiljetten door J. Enschedé aan DNB

JOH. ENSCHEDE HOLDING

Overdracht Eurobiljetten door Joh. Enschedé aan DNB

UITNODIGING - VOORAANKONDIGING

16 oktober: Overdracht EURO biljetten door Joh. Enschedé aan De Nederlandsche Bank

Haarlem, 9 oktober 2001

De Euro.s die Joh. Enschedé voor De Nederlandsche Bank heeft gedrukt ten behoeve van de introductie in januari 2002 zijn gereed en worden op dinsdag 16 oktober a.s. aan De Nederlandsche Bank te Amsterdam symbolisch overdragen. Bij die gelegenheid zal drs. J.K.P. Bruinstroop, President Directeur van Joh. Enschedé een speciaal kunstwerk van Jan Wolkers aan dr. A.H.E.M. Wellink, President van De Nederlandsche Bank, aanbieden.
De overgang van een nationale naar een Europese munteenheid en het gereedkomen van de Euro.s voor De Nederlandsche Bank is een uniek moment in de Nederlandse monetaire geschiedenis en de bijna 200 jarige relatie tussen De Nederlandsche Bank en het Haarlemse bedrijf Joh. Enschedé.

De bekende kunstenaar en schrijver, Jan Wolkers, die persoonlijk bij deze feestelijke gebeurtenis aanwezig zal zijn geeft een toelichting op het door hem gemaakte kunstwerk.

Noot voor redacties