Politieberichten Venlo

Datum nieuwsfeit: 10-10-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 10-10-2001
Mediaberichten 10 oktober (16.15 uur)

WEERT - Dure auto weg

WEERT Vanaf de Hushoverweg is afgelopen nacht een erg dure personenauto verdwenen. De wagen stond op de oprit bij de woning van de eigenaar en was voorzien van een auto-alarm. Het betreft een groene BMW-cabriolet type M3 en vertegenwoordigt een waarde van 160.000 gulden, aldus de 43-jarige eigenaar.

HORST - Verkeersgewonden

HORST Een fietser en een bromfietster raakten vanmorgen gewond nadat beiden met elkaar in botsing waren gekomen op de Venrayseweg. Vanmorgen omstreeks 10.10 uur fietste de 77-jarige inwoner van Horst vanuit de richting Castenray over het fietspad. Bij een inhaal-manoeuvre raakte de 16-jarige scooterrijdster uit Wellerlooi de fietser, waarna beiden ten val kwamen. Omdat beiden met het hoofd op het wegdek terechtkwamen, zijn beide slachtoffers per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Venray.

TEGELEN Gewonde na steekpartij (3)

TEGELEN De 28-jarige inwoner van Tegelen die dinsdagavond omstreeks 22.35 uur gewond raakte is vanmorgen uit het ziekenhuis ontslagen. De politie heeft inmiddels het buurtonderzoek afgesloten en de naaste buren gehoord. Uit de afgelegde verklaring blijkt dat een onbekende man van ongeveer 24 jaar bij het slachtoffer aanbelde en meteen nadat deze de voordeur opende hem aanviel. Hierna ontstond een worsteling tussen slachtoffer en dader, waarna een tweede verdachte zich bij hen voegt en zijn medeverdachte te hulp komt. Beide mannen verdwijnen hierna snel in onbekende richting op onbekende wijze. De verdachte met het steekvoorwerp die aanbelde is een man van ongeveer 24 jaar, 1.70 m. groot met een mediterraan uiterlijk, een kleine snor en een pokdalig gezicht. Hij droeg een zwart lederen jack met op de rug een rode opdruk. Het blauwe petje dat hij droeg heeft een ronde witte opdruk. De tweede man droeg een zwart helm met fel oranje strepen opzij. Zijn donkere trainingsbroek heeft witte strepen. De officier van justitie heeft de 28-jarige Tegelnaar inmiddels een boete van 7500 gulden opgelegd voor het in bedrijf hebben van een hennepkwekerij.