Politiebericht 2 Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 10-10-2001
Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 10-10-2001
2e persbericht van woensdag 10 oktober 2001

Berichten uit de regio

Knegsel: Diefstal bedrijfsauto
Vanaf een parkeerplaats aan de Steenselseweg is tussen dinsdagmiddag 17.00 uur en woensdagmorgen 08.00 uur, een bedrijfsauto, merk Mercedes-Benz, type 410 D, kleur wit, voorzien van het kenteken VG-PN-12, weggenomen.

Best: Diefstal fietsen uit garage
Uit een niet afgesloten garage van een woning aan de Stoelenmatter zijn tussen dinsdagavond 23.00 uur en woensdagmorgen 06.30 uur, een damesfiets en een herenfiets, weggenomen.

Waalre: Minstens 10 ernstige mishandelingen opgelost door aanhouding Vanmorgen om 08.50 uur is na een uitgebreid en intensief onderzoek, op de Eindhovenseweg, een 16-jarige inwoner van Valkenswaard aangehouden. De jongeman wordt verdacht van aanranding en zware mishandeling, gepleegd op 2 oktober op het fietspad van de Vincent Cleerdinlaan. Inmiddels heeft hij al meer dan 10 van dergelijke zaken in en in de omgeving van Valkenswaard bekend. De politie beschikt echter niet in alle gevallen over een aangifte en verzoekt mensen die het slachtoffer van de man zijn geworden alsnog aangifte te doen. De werkwijze van de verdachte bestond eruit om op afgelegen plekken opzettelijk iemand met zijn bromfiets aan te rijden waarna het slachtoffer door de man werd mishandeld. Hij is voor onderzoek inverzekering gesteld. De ouders van de verdachte zijn in kennis gesteld.

Eindhoven: Aantreffen hennepkwekerij
In een woning aan de Benoitstraat is vanmorgen om 12.50 uur een 34-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. In de woning van de verdachte werd een inwerking zijn hennepkwekerij met 74 planten aangetroffen. 25 hennepplanten waren reeds geoogst. De oogstopbrengst was nog niet gedroogd en bedroeg 1753 gram. De stroom voor de kwekerij werd illegaal afgetapt. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau. De drugs en de benodigde apparatuur is inbeslaggenomen.

Eindhoven: Zakkenrollen
In de Stationshal Zuid is woensdagmiddag rond 14.15 uur een 45-jarige Helmondse het slachtoffer geworden van een zakkenroller. Een pakje sigaretten en haar portefeuille werden uit haar tas weggenomen. In de portefeuille zaten een rijbewijs en enkele bankpasjes.

Luyksgestel: Verkeerscontrole
Bij een verkeerscontrole op de Lommelsedijk is zijn vandaag 4 automobilisten bekeurd voor overschrijding van de maximum snelheid buiten de bebouwde kom (80 km/u). De hoogst gemeten snelheid bedroeg 101 km/u. Een bestuurder kreeg een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel.