Informatie-avond over stress op het werk in Den Haag

Datum nieuwsfeit: 10-10-2001
Psycho-medisch centrum Parnassia

Den Haag, 28 augustus 2001

'Gek op je werk?' Parnassia doet mee aan de Nationale Dag voor de Geestelijke Volksgezondheid op 10 oktober 2001 met als thema arbeid en stress.

Parnassia organiseert in samenwerking met de openbare bibliotheek een INFORMATIEAVOND over stress op het werk. De avond vindt plaats op woensdag 10 oktober van 19.30 - 21.30 uur in de openbare bibliotheek van Den Haag: Spui 68 (openbare ruimte op de begane grond). Ook in de openbare bibliotheken van Delft en Zoetermeer worden informatieavonden georganiseerd.

Activiteiten regio Den Haag De afdeling GGZ Preventie van Parnassia, psycho-medisch centrum wil werknemers en werkgevers stimuleren signalen en klachten van werkstress tijdig te onderkennen en serieus te nemen. Daarom organiseert Parnassia in samenwerking met GGZ-Delfland en RIAGG Haagrand:

* Een informatieavond over werkstress: hoe blijf je fit op je werk? De avond is bedoeld om de kennis over stress, in het bijzonder werkstress, te vergroten. Op een interactieve manier wordt stilgestaan bij stress op de eigen werkplek. Ook worden tips en adviezen aangereikt om problemen voor te zijn en plezier te houden in het werk.

* Trainingen omgaan met stress op het werk: de preventieve trainingen 'Gezond in je werk' en 'Gezond voor de klas' zijn bedoeld voor werknemers die last hebben van stress op het werk. De trainingen bestaan uit ongeveer 10 bijeenkomsten en starten het hele jaar door, zowel overdag als 's avonds.
* De 'Gek op je werk?'-krant: deze krant bevat achtergrondinformatie, een stresstest, tips om klachten te voorkomen, bekende en minder bekende Nederlanders vertellen hoe zij plezier houden in hun werk en informatie over het stresspreventiebeleid van enkele bedrijven. De krant wordt uitgedeeld op grote stations en is te bestellen bij de afdelingen Preventie in de regio.

Voor meer informatie of aanmelding voor de werkstress trainingen 'Gezond in je werk': Adviespunt Psychische Arbeidsproblematiek secretariaat afdeling Preventie Parnassia, psycho-medisch centrum telefoon: 070 - 391 79 40.

Parnassia logo

Noot voor redacties