ASP Industry Consortium nieuwe Country Chairman

Datum nieuwsfeit: 10-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht

ASP Industry Consortium benoemt Lindy Dragstra van Multrix tot Country Chairman

Amsterdam, 10 oktober 2001 - Lindy Dragstra, Vice President Marketing van Multrix, is benoemd tot voorzitter van de Nederlandse afdeling van het ASP Industry Consortium (ASPIC). Het consortium is in Nederland vanaf begin 2001 actief en is aanwezig op het ASP paviljoen van de beurs Internet in Business (26-28 november). De ontwikkeling van het ASP-model is zowel voor aanbieders uit de gehele IT-keten als afnemers bijzonder interessant. Een van de doelen van het ASP Industry Consortium in Nederland is het in kaart brengen van de relevante oplossingen op de markt. Verder verstrekt het consortium voor de aanbieders en afnemers informatie over een brede reeks van onderwerpen; van beschikbare applicaties en ASP Service Levels tot Return on Investment. Tevens worden maandelijks bijeenkomsten gehouden voor de aangesloten leden. Uiteraard hebben de activiteiten van het ASPIC tot doel de acceptatie van het ASP model te verbreden. "Het ASP-model is nu een combinatie van huren, "hosten" en outsourcen. Om de ontwikkeling verder te stimuleren is het ASPIC als vereniging actief in Nederland. Omdat het ASP Forum als vereniging hetzelfde doel nastreeft, wordt hiermee nauw samengewerkt," aldus Lindy Dragstra, "door onze gezamenlijke inspanningen zoals op het ASP Paviljoen op Internet In Business willen we meer bereiken dan we als afzonderlijke verenigingen kunnen realiseren."

Over het ASP Industry Consortium
Het ASP Industry Consortium is de internationale belangengroepering die ten doel heeft de application service provider markt te stimuleren. Hiertoe vinden verschillende activiteiten plaats, waaronder sponsoring van onderzoek, voorlichting, publicatie van 'best practices' en organisatie van evenementen. Leden van het Consortium zijn onder meer softwareleveranciers, netwerk- en telecommunicatieleveranciers, consultancy organisaties en natuurlijk ASP's. Sinds de oprichting in mei 1999, zijn inmiddels meer dan 600 bedrijven uit 33 landen lid geworden van het ASP Industry Consortium. Voor meer informatie: www.allaboutasp.org.

Over Multrix
Multrix is één van de eerste onafhankelijke Application Service Providers in Nederland. Multrix verhuurt en "host" applicaties, aangevuld met diensten zoals helpdesk, integratie en ondersteuning. Vanuit haar eigen IT-centrum beheert Multrix de apparatuur, infrastructuur, en de applicaties voor zakelijke gebruikers. Multrix werkt samen met onder andere IBM, Progress, Citrix, Microsoft, Navision, QAD en Exact Alliances. Voor meer informatie: www.multrix.com.

Voor meer informatie:
Lindy Dragstra VP Marketing