TRN introduceert nieuwe site voor groepsarrangementen

Datum nieuwsfeit: 10-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Leidschendam, 10 oktober 2001

VVV wil meer grip op de groepsmarkt
Nieuwe site voor de groepsmarkt

TRN introduceert een nieuwe site voor groepsarrangementen, namelijk www.vvv-groepsarrangementen.nl. Deze site is samen met 24 VVV's ontwikkeld en biedt het complete aanbod van dagtochten van de deelnemende VVV's. Of het nu gaat om een leuk idee voor oma haar tachtigste verjaardag of een geslaagd dagje uit met het bedrijf. De site biedt arrangementen aan met de thema's: Actief, entertainment, culinair, cultuur, attracties, industrieel toerisme en rondvaarten.

Samenwerking VVV's
Het idee van www.vvv-groepsarrangementen.nl vloeit voort uit een in september 2000 gestarte pilot 'Grip op de groepsmarkt' van 24 VVV's. De internetsite bleek een logisch gevolg op de bestaande gids Groepsaccommodaties. De VVV's willen samen deze markt verder ontwikkelen. Door de internetsite kan de VVV op elk gewenst moment haar arrangement vernieuwen of aanpassen. Dit betekent dat de deelnemende VVV nog sneller kan inspelen op de actualiteit, het gewenste groepsarrangement op maat kan samenstellen en gelijk kan reserveren.

Een groepsarrangement is een door de VVV georganiseerde activiteit die uit verschillende onderdelen bestaat. Een arrangement kan bestaan uit een dagdeel tot een geheel gevulde dag tot een arrangement met overnachting. Voorheen moest de consument bijvoorbeeld zijn ochtendprogramma van het groepsarrangement via de VVV Breda regelen en het middaggedeelte via de VVV Schiedam. Dat is nu verleden tijd, bij één VVV kunnen bedrijven, families, vrienden, verenigingen en scholen hun geslaagd dagje uit laten verzorgen. De VVV wil gezien worden als dé producent voor groepsarrangementen.

Gegevens Groepsmarkt
De meeste groepsuitstappen worden gemaakt in de leeftijdscategorie 15-18 jaar (10%) en 30-39 jaar (7%). 5% van de Nederlandse bevolking heeft een dagtocht of meerdaags verblijf gemaakt met een groep van minimaal 15 personen. De meeste groepsuitstapjes worden gemaakt vanuit het bedrijf (29%) of vanuit de vereniging (23%). Ook de schoolklas scoort relatief hoog met 15% . Een groepsuitstapje vindt het meest plaats in eigen land. De provincies Zuid-Holland (19%), Noord-Brabant (11%) en Noord-Holland zijn het meest populair (11%). De genoemde resultaten zijn afkomstig van het Continu Vakantie Onderzoek (CVO) en registreerde bovenstaande feiten in de periode december 2000 tot en met februari 2001.

Nieuwe gids Groepsaccommodaties
Zojuist is de nieuwe gids Groepsaccommodaties verschenen. Deze gids is verkrijgbaar bij de VVV's en ANWB-vestigingen en geeft voor elke type gezelschap een ruime keus aan overnachtingsmogelijkheden. De gids bevat 209 accommodaties voor groepen en zijn verspreid door het hele land.

Noot voor redacties