Politieberichten district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-10-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 09.05 uur
Snelheidscontrole

RENSWOUDE Dinsdagmiddag vond tussen een uur en drie uur een snelheidscontrole met de lasergun plaats op de Hopeseweg buiten de bebouwde kom. De toegestane snelheid is hier 80 km per uur. Zeven bestuurders reden te snel en werden aangehouden en geverbaliseerd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 95 km per uur.

Aanhoudingen na poging bedrijfsinbraak

VEENENDAAL Medewerkers van een beveiligingsbedrijf troffen dinsdagavond rond elf uur een auto aan op de Standaardruiter. Vanuit de struiken stapte plotseling een man in de auto die wegreed in de richting van de A12. Omdat zij het niet vertrouwden waarschuwden zij de politie, waar inmiddels een inbraakmelding was binnengekomen van een bedrijf aan de Standaardruiter. Het bleek te gaan om een niet geslaagde poging. Op aangeven van het beveiligingsbedrijf werd de eerdergenoemde auto vervolgens staande gehouden op de Rondweg-west. De bestuurder, een 21-jarige man uit Utrecht, werd aangehouden en met de auto overgebracht naar het politiebureau. In de auto werd gereedschap aangetroffen.

Enige tijd later werden twee mannen aangehouden die op de Rondweg-west liepen. Zij verklaarden bij de eerdergenoemde auto te horen. De twee mannen, 22 en 27 jaar uit Utrecht, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Verder onderzoek naar het verband tussen de aanhoudingen en de bedrijfsinbraakpoging vindt plaats.