Toshiba maakt LCD technologie beschikbaar voor notebooks

Datum nieuwsfeit: 11-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Toshiba Corporation maakt nieuwe LCD technologie grootschalig beschikbaar voor notebooks, mede dankzij de joint venture met Matsushita

's Werelds grootste LTPS (Low Temperature Polysilicon) TFT schermen nu beschikbaar voor notebookfabrikanten

Tokio, 11 oktober 2001 - Toshiba Corporation maakt de beschikbaarheid bekend van 14.1 inch LTPS TFT LCD schermen. Het bedrijf is de eerste fabrikant die dit formaat schermen kan leveren voor de commerciële markt. De Low Temperature Polysilicon TFT schermen zijn al wel commercieel beschikbaar in kleinere afmetingen. Zo zal de nieuwste Portégé die binnenkort in Nederland wordt geïntroduceerd, uitgerust zijn met een 12.1 inch LTPS TFT LCD scherm. Toshiba Corporation start de productie van de grote schermen in haar eigen productiefaciliteit in Fukaya en verwacht dat, in 2002, de productiecapaciteit verder zal toenemen wanneer AFPD Pte, Ltd, de joint venture met Matsushita, haar eerste productiefaciliteit opent.

De snellere LTPS TFT (Low Temperature Polysilicon Thin Film Transistor) LCD technologie ondersteunt een hogere resolutie en rijkere kleuren waardoor de prestaties sterk verbeteren. Deze technologie brengt meer flexibiliteit in het ontwerp met zich mee dan andere LCD technologieën. Dit komt doordat het merendeel van de LCD besturing direct op het scherm geïntegreerd kan worden en niet eromheen zoals bij andere LCD technologieën. De ruimte, benodigd óm het scherm heen wordt hierdoor geminimaliseerd en het aantal componenten in de LCD module kan met 40 procent worden teruggebracht.

Het ontwerp van de nieuwe 14.1 inch display is compatibel met de bestaande TFT LCD technologie, waardoor notebookfabrikanten eenvoudig kunnen overschakelen naar deze nieuwe technologie. Toshiba baseert zijn strategie voor LTPS TFT schermen op de toenemende productiecapaciteit en het beschikbaar komen van grotere schermen.

Over Toshiba
Toshiba is 's werelds grootste leverancier van notebook computers aan de professionele en consumentenmarkt. Tevens levert deze van oorsprong Japanse onderneming netwerkservers en desktop computers aan grote bedrijven, het MKB, het onderwijs en voor PC-privé-projecten.

Toshiba levert Total Wireless Solutions, draadloze oplossingen, voor het bedrijfsleven en de consument, waardoor mensen de vrijheid hebben te werken waar men wenst. Communicatie en gegevensuitwisseling vinden plaats zonder kabels, met producten die het Wi-Fi keurmerk dragen. Toshiba loopt technologisch voorop met WLAN en Bluetooth technologie; dè wereldstandaarden voor snoerloze systemen op kantoor, thuis en onderweg.

Het moederbedrijf, Toshiba Corporation ontwikkelt informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, omvangrijke medische systemen en consumentenelektronica voor uiteenlopende markten. Het innovatieve bedrijf heeft, door de ruime ervaring in integratie van geavanceerde componenten in producten en systemen een leidende positie verworven in de wereldwijde industrie. Toshiba heeft 188.000 medewerkers en de jaaromzet bedraagt ruim 47 miljard USdollar. In de Nederlandse, Europese en wereldwijde notebookmarkt staat Toshiba op de eerste plaats.

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux