Casema sluit 75.000 klanten aan op internet via de kabel

Den Haag, 11 oktober 2001

Casema sluit 75.000 klanten aan op internet via de kabel

Penetratiegraad van 12,5% aansluitingen gerealiseerd

Met het aansluiten van 75.000 klanten heeft Casema een penetratie van 12,5% aansluitingen op haar breedbandnetwerk gerealiseerd. Casema is hiermee niet alleen de snelst groeiende internet provider voor de breedbandmarkt, maar beschikt tevens over het grootste marktaandeel op het gebied van breedband toegang.

Casemas verwachtingen omtrent de markt voor breedband internet zijn altijd hoog geweest. Jarenlang is geïnvesteerd in de modernisering van het netwerk. Het uitgangspunt is dat internet voor iedereen betaalbaar moet zijn. De Wanadoo Cable-producten bieden dan ook een scherpe prijs tegen een goede performance. Een ludieke reclamecampagne is ondersteunend aan deze positionering. Nog voor het einde van het jaar gaat Casema in totaal 100.000 klanten aansluiten op internet via de kabel.

Wanadoo Broadband Basic en Wanadoo Broadband Premium presteren goed

De snelheid die Wanadoo Broadband Basic levert is concurrerend met internet via een analoge telefoonverbinding. Wanadoo Broadband Basic onderscheidt zich van andere internet abonnementsvormen door een voordelig vast tarief van 27,50

(fl. 60,60) per maand. Voor de veeleisende en intensieve internetgebruiker beschikt Casema over het Wanadoo Broadband Premium product. Maandelijks onderzoek door de Consumentenbond naar de performance van internet providers wijst uit dat Casema met Wanadoo Broadband Premium hogere snelheden bereikt dan ADSL-providers die in hetzelfde prijssegment opereren. Het maandelijkse tarief voor Wanadoo Broadband Premium bedraagt 45,00 (fl. 99,17). Bijkomend voordeel voor beide Wanadoo Cable-abonnementen is de mogelijkheid om 24 uur per dag on-line te zijn voor een vast bedrag per maand. Bovendien blijft de telefoonlijn vrij om te bellen en gebeld te worden.

Casema

Het in Den Haag gevestigde Casema is met 1,35 miljoen huishoudens als klant, een toonaangevende Nederlandse kabelexploitant. In haar 30 jarig bestaan is Casema verantwoordelijk geweest voor onder andere de totstandkoming van standaardisatie binnen de Europese kabelmarkt en een groot aantal technologische vernieuwingen op het gebied van kabeltelevisie. Casema is een full service provider die via haar modern netwerk naast kabeltelevisie een scala aan andere elektronische diensten en producten levert, waaronder: internet, zakelijke telefonie, datacommunicatie, digitale televisie en alarmering. Casema is een dochter van France Telecom.