Betrouwbare online betaalomgeving voor winkel én klant

Datum nieuwsfeit: 11-10-2001

RABOBANK NEDERLAND

Rabo Internetkassa: betrouwbare betaalomgeving voor winkel én klant

Ondernemers die actief zijn op internet kunnen vanaf nu al hun klanten direct online laten betalen via de Rabo Internetkassa. De grootste hindernis die het succes van kopen op internet in de weg stond - vertrouwelijkheid en veiligheid - is hiermee beheersbaar geworden. Risico's bij de transactie weerhouden veel mensen ervan grotere aankopen op internet te doen, zoals bijvoorbeeld een elektronische organiser. Ook het verstrekken van persoonlijke financiële gegevens kan weerstand oproepen.
Met deze speciale betaalomgeving van de Rabobank komen alle betalingen direct, veilig en eenvoudig op de rekening van een internetwinkel. Belangrijk voordeel is dat persoonlijke financiële gegevens van klanten alleen bij de bank bekend zijn. Iedereen kan ervan gebruik maken, maar Rabobank-rekeninghouders die bankieren via internet hebben een streepje voor en kunnen gebruik maken van Rabo Direct Betalen. Daarnaast ondersteunt de internetkassa betalingen met Maestro SET (waarbij gebruik gemaakt wordt van een pinpas en e-wallet) en kunnen internetters betalen met een creditcard van Eurocard/Mastercard of Visa.
Na het afronden van de betaling op de speciale kassasite keren klanten terug op de site van de internetwinkel. Zij kunnen vervolgens verder winkelen op Internet of de site verlaten. De betaling via de Rabo Internetkassa is op het moment van betaling direct verwerkt, zodat zowel winkelier als klant verzekerd zijn van een snelle en veilige betaling.

Een demo van de Rabo Internetkassa is beschikbaar op www.rabobank.nl. Met het zoekwoord 'Internetkassa' vindt u er snel alle informatie over de Rabo Internetkassa. Via de Rabobanksite krijgen internetwinkels toegang tot een online administratie voor betalingsoverzichten. Daarnaast stuurt de Rabo Internetkassa een bevestiging van elke betaling per email.

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant.
Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit ongeveer 400 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk zo'n 700.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten.
De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen zakelijke en particuliere klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

11 oktober 2001

Voor inlichtingen: