Nico de Borst doet 50-ste marathon in 4.29.33 uur

Ingezonden persbericht

Stichting Breath Bulletin

Nico de Borst doet 50-ste in 4.29.33 uur

CAPELLE AAN DEN IJSSEL Nico de Borst, voorzitter van de stichting Breath, heeft zondag 14 oktober in Munchen de vijftigste marathon uit zijn carrière in 4.29.33 uur afgelegd. De Capellenaar kwam bij 24 graden Celsius nooit in de problemen en bereikte de finish volgens planning.

Veel tijd om te herstellen van deze inspanning in Duitsland krijgt De Borst niet. Begin november reist hij af naar New York, waar hij op zondag 4 november aan zijn 51-ste marathon begint. Met zijn marathon zamelt de Capellenaar geld in voor de stichting Breath die zich inzet voor met het HIV-virus en aids besmette weeskinderen in het Roemeense plaatsje Terchirghiol. Daar is eerder dit jaar een begin gemaakt met het eerste huis van wat uiteindelijk het uit acht woningen bestaande Sparta Rotterdam kinderdorp moet worden.

Noot voor redacties