Nico de Borst loopt 50-te marathon in Munchen

Ingezonden persbericht

Stichting Breath Bulletin

Nico de Borst loopt 50-te marathon in Munchen

CAPELLE AAN DEN IJSSEL Nico de Borst, voorzitter van de stichting Breath, loopt zondag 14 oktober in Munchen de vijftigste marathon uit zijn carrière. De Capellenaar vertrekt vanavond, vrijdag 12 oktober. Zaterdag 13 oktober komt hij aan en woont hij de stadsderby uit de Bundesliga tussen 1860 Munchen en Bayern Munchen bij. Een dag later, om 9.00 uur, begint hij in Munchen aan de 50-ste 42 kilometer en 195 meter uit zijn sportieve loopbaan.

Veel tijd om te herstellen van deze inspanning in Duitsland krijgt De Borst niet. Begin november reist hij af naar New York, waar hij op zondag 4 november aan zijn 51-ste marathon begint. Met zijn marathon zamelt de Capellenaar geld in voor de stichting Breath die zich inzet voor met het HIV-virus en aids besmette weeskinderen in het Roemeense plaatsje Terchirghiol. Daar is eerder dit jaar een begin gemaakt met het eerste huis van wat uiteindelijk het uit acht woningen bestaande Sparta Rotterdam kinderdorp moet worden.

Noot voor redacties