Begeleiding arbeidsongeschikte vrouwen moet verbeterd

Datum nieuwsfeit: 15-10-2001
Bron: FNV
FNV

Begeleiding arbeidsongeschikte vrouwen moet verbeterd Vrouwenbond - vrouwenb@dds.nl

Van arbeidsongeschikte vrouwen krijgt 60 procent geen begeleiding bij de terugkeer naar werk. Dit is de meest opvallende uitkomst van een onderzoek van het FNV Vrouwensecretariaat naar de ervaringen van arbeidsongeschikte vrouwen met arbodiensten en uitvoeringsinstellingen. Uit het onderzoek van het Vrouwensecretariaat, uitgevoerd door Bureau AS/tri en in samenwerking met de FNV Vrouwenbond, wordt niet duidelijk wat de reden is van het gebrek aan aandacht voor vrouwen. Wel is duidelijk dat de kans dat vrouwen begeleiding krijgen, groter is als ze daar zelf op aandringen.

Door middel van een ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen