CRM Solutions Provider complementeert portfolio met Wicom

Ingezonden persbericht

CRM Solutions Provider complementeert portfolio na deal met Wicom

Appjuice snel uit startblokken dankzij IBM's NetGen Quick Launch-programma

Amsterdam, 16 oktober 2001 - CRM Solutions Provider Appjuice is snel uit de startblokken met de vervolmaking van haar CRM-dienstenportfolio. Met het toevoegen van de IP-based contact center software van Wicom Communications kan nu een complete contact center oplossing worden geleverd. Appjuice heeft haar snelle start mede te danken aan de Quick Launch-aanpak van IBM. Quick Launch is een onderdeel van IBM's NetGen-programma voor veelbelovende startups.

Appjuice levert geïntegreerde CRM-oplossingen en stelt deze ter beschikking aan klanten via beveiligde datanetwerken. De klant benadert de applicaties met zijn web-browser, terwijl de "denkkracht" plaatsvindt op de centraal geplaatste Appjuice servers. De Appjuice-diensten zijn geschikt voor middelgrote bedrijven die zich niet de hoge kosten van licenties, hardware en IT personeel kunnen veroorloven, of op zoek zijn naar een meer flexibel en schaalbaar CRM platform.

De Appjuice-portfolio bestaat nu uit drie componenten. Als operationeel CRM-tool koos Appjuice eind maart 2001 voor Clarify eFront Office, waarmee zij de eerste ASP voor Clarify in Europa is geworden. E.piphany is Appjuice's geïntegreerde oplossing voor analytische CRM. De meest recente toevoeging aan de Appjuice-portfolio is de IP-based contact center software van Wicom. Dit software platform integreert telefonie, fax, email, web en overige kanalen op bestaande IP-netwerken en maakt daarmee traditionele telecominfrastructuren zoals PABX, IVR en ACDs overbodig. Door dit partnership met Wicom is Appjuice nu in staat een complete contact center oplossing aan te bieden door integratie met de leidinggevende Clarify call center software.

Bart Voorvaart, directeur en oprichter van Appjuice, is zeer te spreken over de betrokkenheid van IBM in de huidige ontwikkelingsfase van zijn bedrijf. "We troffen een inspirerende ondernemingsgeest bij IBM aan, wat zeker telt voor startende ondernemers zoals wij. We kregen een uitgebreide oriënterende rondleiding en een heldere uitleg van de technische en financiële mogelijkheden. Kortom, een zeer professionele aanpak. Daarenboven is de IBM-apparatuur gewoon goed. Het Quick Launch-programma is financieel aantrekkelijk doordat we de apparatuur kunnen leasen. Verder schept de naam IBM een groot vertrouwen bij prospects als het gaat over de betrouwbaarheid van onze diensten. Hier draagt de goede samenwerking met IBM Global Services aan bij".

Het server park van Appjuice bestaat met name uit IBM-componenten: vijf IBM eServers (twee pSeries B80 en twee pSeries B50, draaiend onder AIX, en daarnaast een xSeries 330 op NT) met DB2-databases en WebSphere Application Server in combinatie met Tuxedo/Apache. "Zo'n solide infrastructuur is van belang voor de bedrijfskritieke applicaties die wij bieden", aldus Voorvaart. "We kunnen nu al 99 procent beschikbaarheid bieden tussen acht en acht en groeien toe naar een nog hogere betrouwbaarheid in een 7x24 uur omgeving."

Over NetGen Quick Launch
Met het Quick Launch-programma stelt IBM startende bedrijven in staat om hun IT infrastructuur in zeer korte tijd op te zetten. IBM stelt daartoe hardware en software beschikbaar tegen zeer aantrekkelijke financieringsvoorwaarden. Op hardwaregebied hebben startups de keus uit vele servers en storage-systemen, passend bij hun wensen. Dezelfde brede keus bestaat op het vlak van besturingssoftware (AIX, NT, Linux, OS/400) en middleware (DB2, WebSphere, Domino), waarbij IBM aanzienlijke kortingen biedt op gebruikerslicenties. Op financieringsgebied biedt IBM met Quick Launch een hoge kredietlimiet, betalingsuitstel van 3 maanden en aantrekkelijke leasetarieven.

Voor meer informatie:
IBM Nederland N.V.