Nieuw album Sting te zien en te beluisteren bij Vizzavi

BLUM EN PARTNERS

Wereldprimeur Sting bij Vizzavi

Wereldprimeur Sting bij Vizzavi
Nieuw album nu te zien en te beluisteren bij Vizzavi

Amsterdam, 15 oktober 2001 - Vizzavi brengt vandaag de wereldprimeur van de nieuwe live-cd van Sting. De portal van Vodafone en Vivendi Universal laat in zeven Europese landen - Duitsland, Engeland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland en Spanje - de primeur horen en zien.
Het album, getiteld 'All this time', komt op 5 november in de Europese winkels. Vizzavi biedt de fans een unieke kans om al drie weken voor die datum het opnemen van het album te zien.

De opnamen, die een uur duren, werden onlangs gemaakt in Toscane. Sting en zijn band gaven daar een intiem concert voor zo'n 200 mensen. De afgelopen twee jaar is Sting bijna voortdurend op tournee geweest, na het fenomenale succes van de cd Brand New Day, waarvan inmiddels 8 miljoen exemplaren zijn verkocht.
De gebeurtenissen op 11 september veranderden echter alles. De geplande uitzending van de cd-opnamen werd uitgesteld, en slechts één song van die avond werd gepresenteerd bij Vizzavi. Het nummer 'Fragile' werd opgedragen aan de mensen die het leven verloren bij de aanvallen in Amerika op de dag van de opnamen, gevolgd door een minuut stilte.

Vizzavi vertoont nu alsnog de wereldprimeur van het concert. Dit concert en de cd zijn te zien en te horen bij Vizzavi van 15 oktober tot 5 november. Deze zijn te vinden op www.vizzavi.nl.

De avond in Toscane vormt de kern van de live-cd met 17 nummers, die Polydor op 5 november in Europa uitbrengt (in de VS op 20 november). Sting met zijn band voert, bijgestaan door beroemde artiesten uit de muziekwereld, zijn meest geliefde songs uit. Dat gebeurt in een intieme sfeer, waardoor van een bijzondere nacht een unieke plaat kon worden gemaakt.

Chatten met Sting
Vizzavi, dat zijn drie miljoen gebruikers in Europa voortdurend het beste op muziekgebied wil brengen, verzorgt ook een exclusieve webchat met Sting. Dit gebeurt op 31 oktober, vanaf negen uur 's avonds (Nederlandse tijd).
Ten slotte krijgen fans nog de kans een Fender basgitaar te winnen, met de handtekening van Sting zelf. De gitaar is er een uit een serie van zes kopieën van Stings Precision Bass uit 1953.

Over Vizzavi
Vizzavi is een joint venture van de Vodafone Group, 's werelds grootste onderneming in mobiele telecommunicatie, en Vivendi Universal, het leidende mediabedrijf in Europa. Vizzavi is een multi-access portal die in heel Europa diensten biedt op diverse platforms, via onder meer mobiele telefoons, pc's, televisie en personal digital assistants. Vizzavi is opgericht in juli 2000 en exploiteert inmiddels internetportals in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Griekenland, Nederland en Portugal. Voor meer informatie over Vizzavi: www.vizzavi.net

Over Universal Music
Universal Music Group is mondiaal het leidende muziekconcern. Het heeft eigen platenmaatschappijen en licentiehouders in 63 landen, verspreid over de hele wereld. Onderdeel van de groep is Universal Music Publishing Group, een van 's werelds grootste muziekuitgeverijen.
Universal Music Group bestaat uit de platenlabels A&M Records, Decca Record Company, Deutsche Grammophon, Geffen Records, Interscope Records, Island Def Jam Music Group, Jimmy and Doug's Farmclub.com, MCA Nashville, MCA Records, Mercury Records, Motown Records, Philips, Polydor, Universal Records en Verve Music Group, Dochtermaatschappijen bezitten en distribueren overal ter wereld nog tal van andere labels. The Universal Music Group bezit de meest uitgebreide catalogus van de hele muziekwereld. De marketing ervan berust in de Verenigde Staten bij Universal Music Enterprises en daarbuiten bij UM3.

De live-opnamen van de cd, webchat en wedstrijd zijn te vinden op de Vizzavi-portals. Voor Nederland is het adres: www.vizzavi.nl

Meer informatie:

Vizzavi Nederland