Mona noemt Biomild yoghurtdranken voortaan Yomild

Datum nieuwsfeit: 15-10-2001

16/08/2001

Biomild wordt Yomild

Lekker genieten van milde verse yoghurtdrank met rechtsdraaiend melkzuur

Vanaf 15 oktober a.s. noemt MONA alle Biomild zuivelproducten voortaan Yomild. De samenstelling van de producten blijft hetzelfde als voorheen. MONA Yomild is een heerlijk zachte en verse yoghurtdrank die rijk van smaak én rijk aan calcium is. Bovendien bestaat Yomild bijna geheel uit rechtsdraaiend melkzuur en dat is wel zo gezond. Yomild is verkrijgbaar in zes smaakvariaties.

MONA Yomild
MONA Yomild drink is een bijzondere en zuivere yoghurtdrank. De yoghurtdrank bevat dan ook geen kleurstoffen en conserveermiddelen. Verder is Yomild drink minder zoet, lekker zacht en romig en bevat het natuurlijke fruitsmaken. Yomild is licht verteerbaar doordat het meer dan negentig procent rechtsdraaiend melkzuur bevat. De yoghurtdrank is ideaal te gebruiken als lekker en gezond tussendoortje of voor bij de maaltijd. Steeds meer mensen willen minder suiker gebruiken en toch lekker blijven genieten van zuivel. Daarom heeft MONA ook een variant zonder suiker in het assortiment: Yomild perzik GST (Geen Suiker Toegevoegd). In plaats van suiker is Yomild GST gezoet met fruitsap en zoetstoffen. Met Yomild is het echt gezond genieten van een lekkere verse drinkyoghurt!

Rechtsdraaiend melkzuur
Het menselijk lichaam beschikt vanaf de geboorte over een enzym dat er voor zorgt dat in de weefsels alleen rechtsdraaiend melkzuur wordt gevormd. Rechtsdraaiend melkzuur is dus van nature in ons lichaam aanwezig. Producten die rechtsdraaiend melkzuur bevatten kunnen dus makkelijk door het lichaam opgenomen worden. Alle MONA Yomild-producten bevatten meer dan 90% rechtsdraaiend melkzuur.

Verschil tussen yoghurt en Yomild
Bij MONA Yomild is het melkzuur voor meer dan negentig procent rechtsdraaiend. Yoghurt heeft melkzuur dat voor de helft linksdraaiend en voor de andere helft rechtsdraaiend is. Dit verschil tussen yoghurt en Biomild ontstaat door de verschillende soorten micro-organismen die aan de zuivelproducten worden toegevoegd.

Consumentenadviesprijs: Yomild drink naturel, 1 liter, f. 2,59 Yomild drink kiwi, limoen, aardbei, perzik GST, sinaasappel 1 liter, f. 2,69
Yomild roer naturel, 0.5 liter, f. 1,85
Yomild roer naturel, 1 liter, fl. 3,09