Exclusieve en sportieve variant: smart edition sportstyle

Exclusieve en sportieve variant: smart edition sportstyle

Gebouwd in samenwerking met BRABUS

(16 oktober 2001)

De smart Centers hebben sinds kort een bijzondere smart variant in de showroom staan: de smart edition sportstyle. Deze exclusief in Nederland verkrijgbare smart is vervaardigd in samenwerking met BRABUS, de officiële tuningpartner van MCC smart GmbH.

De smart edition sportstyle is verkrijgbaar in twee varianten, de sportstyle/55 en sportstyle/70. De sportstyle/70, waarvan de motor door BRABUS is getuned, heeft een vermogen van 70 pk/52 kW en een koppel van 100 Nm bij 2.000 tpm. Schakelen kan bij deze variant vanaf het stuurwiel, bovendien is de schakeltijd verkort. De sportstyle/55 heeft de motorvariant van de huidige smart & pure (55 pk/40 kW) . De topsnelheid van beide BRABUS versies blijft overigens begrensd op 135 km/h.

Beide auto's beschikken over een breed scala aan BRABUS elementen zoals lichtmetalen velgen, hitteschild en frontspoiler. Het hoogwaardige, lederen BRABUS interieur (bij sportstyle/70 deels met alcantara) is met de hand vervaardigd en omdat het door-en-door gekleurd is, blijft kleurslijtage achterwege.