PvdA Commissie Vijfde Nota presenteert nota

Datum nieuwsfeit: 16-10-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

PvdA Commissie Vijfde Nota presenteert nota.
geplaatst door: PvdA Algemeen

Oct 16, 2001

Op 15 oktober nam Ad Melkert uit handen van voorzitter Bram Peper in Nieuwspoort de nota Open Land, Groene Steden in ontvangst.

Naar aanleiding van het verschijnen van de vijfde nota Ruimtelijke Ordening - te weten Ruimte Delen, Ruimte Maken - heeft het kenniscentrum Ruimte en Milieu een commissie van deskundigen ingesteld. Deze commissie was belast met de opdracht te komen tot een samenhangende reactie van de PvdA op de vijfde nota.

De commissie wil dat er scherpere grenzen worden getrokken tussen stedelijke en landelijke gebieden. Verrommeling dient te worden tegen gegaan. Dit is slechts een van de vele aanbevelingen die in de nota worden gedaan.

Voor het volledige rapport, alsmede een standpuntenlijst en de kaarten die de commissie heeft gemaakt met haar visie op Nederland in 2030, kijkt u op deze site bij standpunten en debat, thema Ruimte & Milieu

Partij van de Arbeid