Begin bouw hogesnelheidslijn taiwan door ballast nedam

Datum nieuwsfeit: 18-10-2001
Bron: Ballast Nedam

Nummer 2001.019

Datum 18 oktober 2001

EERSTE LIGGER HOGESNELHEIDSLIJN TAIWAN GEPLAATST

De eerste ligger voor de hogesnelheidslijn op Taiwan is op 16 oktober geplaatst in aanwezigheid van de Taiwanese premier Chang Chun-hsiung. De officiële ceremonie is gehouden in Taichung op de locatie waar Ballast Nedam, met zijn partners Hochtief (Duitsland) en Pan Asia Corporation (Taiwan) de hogesnelheidslijn bouwt.

De totale lengte van de hogesnelheidslijn bedraagt 350 kilometer en met een bouwsom van 16 miljard Euro is het op dit moment 's werelds grootse infrastructuurproject. De spoorverbinding, die loopt van het uiterste noorden naar het zuiden van Taiwan, zal de andere routes ontlasten en op die manier een belangrijke bijdrage leveren aan de economische ontwikkeling van het land.

Ballast Nedam en zijn partners hebben de opdracht gekregen voor een deel van 40 kilometer lang, met een bouwsom van 820 miljoen Euro. De bouw is vorig jaar mei begonnen en de verwachting is dat het in de zomer van 2004 gereed komt.

Technisch gezien is het een ingewikkeld project, aangezien het bijna volledig bestaat uit viaducten. Zo worden geprefabriceerde betonnen liggers, elk met een gewicht van 915 ton, op de pijlers geplaatst met behulp van een speciaal ontwikkeld ultramodern plaatsingssysteem.
---

Inlichtingen Ballast Nedam N.V afdeling Public Relations telefoon (020) 5 45 34 35 www.ballast-nedam.nl