Schorsing inschrijving medicijnen Novartis Pharma

College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

C B G M E B

SCHORSING INSCHRIJVING

Novartis Pharma B.V. heeft op 7 maart 2001, respectievelijk 23 juli 2001, bezwaar gemaakt tegen de inschrijving door het College van de producten

Ciclosporine 25 mg, capsules                                    RVG 23260
Ciclosporine 50 mg, capsules                                    RVG 23261
Ciclosporine 100 mg, capsules                                   RVG 23262
Ciclosporine 100 mg/ml, drank                                   RVG 23263

ten name van Hexal Pharma Nederland B.V.

Tevens heeft Novartis Pharma B.V. de Arrondissementsrechtbank te Arnhem verzocht een voorlopige voorziening te treffen, inhoudende schorsing van de inschrijvingen. Het verzoek is behandeld ter zitting van 6 juni 2001. Op 13 juni 2001 heeft de President van de Rechtbank o.a. besloten de inschrijvingen van bovenvermelde producten te schorsen totdat het besluit op bezwaar door het College is genomen en bekend is gemaakt.

In zijn besluit d.d. 27 september 2001 heeft het College het bezwaar van Novartis Pharma B.V. ongegrond verklaard en de schorsing van de inschrijving van bovenvermelde producten opgeheven.

Thans heeft Novartis Pharma B.V. tegen dit besluit beroep aangetekend en de Arrondissementsrechtbank te Arnhem verzocht een voorlopige voorziening te treffen, inhoudende (opnieuw) schorsing van de inschrijvingen.
Zonder mondelinge behandeling heeft de President besloten de inschrijvingen per 17 oktober 2001 te schorsen.

Den Haag, 18 oktober 2001